29 december 2011

Nagellacktest

I brist på annat nu kom jag mig för att testa ett nagellack från Mary Kay som jag fick till julklapp. Lacket är Nail lacquer i färgen Plusch Plum, en riktigt djup purpurröd. Här listar jag nu upp + och -  med lacket:

Goda egenskaper
- jämn färg som täckte bra
- fin glans när det torkat
- torkade relativt snabbt

Mindre goda egenskaper
- korken var klumpig och hal att hålla i
- kort pensel som inte når botten i flaskan, samt när man applicerade lacket kändes det som att korken var för nära nageln man lackade
- rinnig konsistens i lacket gör det svårt att få det snyggt

Jag borde egentligen "grovtesta" lacket och applicerat det på naglar utan underlack, samt att jag inte skulle stryka på något överlack efteråt för att se hur snabbt det egentligen flagnar och hur länge glansen håller. Men eftersom jag dekorerade naglarna måste jag sätta på överlack, och sätter man inte underlack under rött nagellack är man tvungen att se på gula, missfärgade naglar sen. Priset kan jag inte kommentera eftersom jag inte vet vad det kostat.
Men för att jämföra med något föredrar jag Essies nagellack i färgen Wicked. Essies krämiga konsistens på lacket gör det lättare att applicera och färgen blir jämnare. Med ordentlig grund håller Essies lack i närmare en vecka. Priset är heller inte så blodigt, färglacken ligger väl kring 16-17€. Jag gillar också Essies penslar som underlättar att man får lacket snyggt nära nagelbanden, samt att längden är bra så penseln inte ligger i vägen.
Lycka till med lackningen alla! Våga förvandla era naglar till personliga accessoarer genom små dekorationer samt vågade färger :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar