28 december 2011

Late night with me.

Julen den kom och gick. Hade inga egentliga julkänslor för att gräsmattan var grön på julafton, och det är den än idag. Det jag då menar är att vi fortfarande inte har fått någon riktig snö. Får se om det helst blir lite svalt tills nyår då man ska stå ute och frysa vid 12 slaget.
Jag fick en massa fina julklappar i år; en symaskin, köksartiklar, traditionella ekonomiska bidraget av farmor och farfar, presentkort, ett fint halsband av sambon, sängkläder och lite annat smått och gått. Vi har nu också fått byta ut faten ur köksskåpen till de nya Iittala faten jag fått för några år sen, så nu har vi förnyat nästan allt som finns i köket sen jag kom in i sambons vardag. Känns fräscht och bra! :)
Igår var jag på snabbvisit i stan och ögade snabbt igenom några klädaffärer, men jag hade varken ork eller lust till att söka och framför allt pröva några plagg, så jag passade då på att besöka Kultasukka för att hitta mig något fint, sambon lovade att sponsorera lite som en andra julklapp. Ett sånt Lady Astor set fick följa hem med mig, och ack så lyxig jag känner mig! ;) Ibland är man faktiskt värd något extra tycker jag :)

Jag skulle idag sy de nya gardinerna som har legat och väntat sen vi förlovade oss, men symaskinen sydde 2 stygn därefter den strejkade. Lite tråkigt att behöva föra den till doktorn redan, men troligtvis är det bara något litet fel som gör att tråden trasslar in sig så maskinen stärvar. Jag satte mig då, igen, framför datorn och snokade på alla möjliga sidor och bloggar. Jag kom mig till en bekants blogg där hon hade beställt testers av Dr. Hauschka hudvårdsprodukter. Jag har själv varit intresserad av att pröva på dom men har aldrig tänkt mig för att det kanske skulle finnas testers av dom. Men nu när jag googlar en stund hittade jag också testers, där det också fanns testers på en massa andra organiska hudvårdsserier. Jag tror bestämt det blir att klicka hem lite smått och gått igen, trots att kontot egentligen inte tillåter något extra nu. Men jag kan ju motivera köpet med att jag kan använda produkterna på kunder sen ;)
Jag hittade även en burk sockervax till väldigt förmånligt pris, som hade återanvändbara vaxremsor med för borttagning av vaxet. Jag använder själv av riktigt sockervax som man inte använder några remsor till, utan som påminner lite om tuggummi som bearbetas med bara händer och rycks bort av huden strax efter att man strukit ut det. Väldigt kladdigt arbete innan man lär sig knixen, så därför rekommenderar jag nu dehär vaxet med remsor för såna som vill pröva själv där hemma, jag kan garantera att ni slipper lättare med detta :) Websidan är på finska men instruktioner går att googla om man inte förstår hur det fungerar. Sugaring. 


På tal om vädret så kommer jag kanske denna vecka städa upp bloggen lite för att sen kunna publicera den på riktigt. Lite nervös är jag över vad folk skall tycka eftersom jag inte tänker radera de gamla inläggen. Återstår att se hur saker och ting framskrider :) Haha, zappade på tv-kanalerna och stannade på nakna dolda kameran, blir nog att ta sig ett skratt innan läggdags :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar