20 december 2011

Nu é de jul igen, snart..

4 dagar kvar till jul och min julfeelis har gömt sig. Som även alla andra finländare gnäller jag över att vi inte har någon snö, och till julafton lovas det endast regn. Igår fick jag sista julklapparna inhandlade, och jag tror faktiskt allihopa kommer att gilla det de får. Alla kommer att få något väldigt nyttigt och användbart :) Några av presenterna kändes lite för dyra för min ekonomi just denna stund, men de som får julklapparna är absolut värda dom!

Idag var vi pånytt med väninnan och svettades på gymmet. Jag har en längre tid haft smärtor i nedre magen och kring äggstockarna och blev då skickad på laporoskopi när inte ultraljudsundersökningarna visade någontin. Det gjorde heller inte operationen. Under besöket hos specialgynekologen påpekade hon att mina bäckenmuskler är väldigt spända för att vara så ung som jag är, och att smärtorna kan bero på spänningarna. Jag kände idag av smärtorna när jag motionstränade och blodcirkulationen ökade, men sen när jag väl stretchar känns det riktigt bra. Det är endast frustrerande när man inte riktigt vet hur man skulle vända och vrida på sig så att det skulle stretcha på rätt muskler. Gynekologen tipsade om några och rekommenderade även dans som sätter höfterna i gång, t.ex. salsa. Då var ju problemet endast det att min partner vägrar att delta i någon danskurs, så jag litar på att stretchningen börjar ge resultat småningom.

Festmannen och jag var på stan på några ärenden idag och efteråt gick vi till den krog där jag spenderade torsdagskvällen på- jag skulle ha tillbaks min bolero som jag troligtvis glömt där. Men den var tydligen skickade vidare till såna som har det sämre än jag, igår hade de sänt iväg en stor säck med kvarglömda kläder till frälsningsarmén samt Röda korset. Yess tänkte jag! Min bolero som jag hann använda 2 gånger, och som inte var lätt att få tag på. Men inte gråter vi länge över det inte, roligt med goda gärningar ju :)

Oj, nu när det för en gångs skull kändest som att texten flöt på bra påpekar handär jag bor med att vi måste börja söka oss till sängs. Det är bra att vi gör det i tid, men jag blir ju "tvungen" att sova 10-11 timmars nätter nu när jag har jullov. Normalt räcker det bra med 8 timmar för mig, så inte konstigt att man känner sig trög och mossig om dagarna. Skall se om jag hinner med lite nageldekoration eller skönhets tips imorgon.


Sådär på tal om jul så gjorde jag igår min första risgrynsgröt igår på mitt eget sätt, och oj så god den blev! Brändes heller inte i botten, som ja alltid lyckas med när jag kokar mjölk ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar