4 januari 2012

En dag är aldrig en annan lik.

Dagen började bra, jag kom mig upp i något så när mänsklig tid och laddade för att gå på mitt första spinningpass. Jag gillar verkligen systemet med virtuella jumppapass de har vid Easy fit, speciellt spinning passen man själv kan starta när som helst om ingen annan är i salen. Så jag satte igång spinning videon och hade inga som helst aningar om vad jag gett mig in på. Några stunder senare trodde jag att jag var nära döden, gud så jobbit det var! Vet egentligen inte hur jag skall göra med pulshöjande aktiviteter, eftersom det känns som att mitt huvud skall spränga genast pulsen stiger över 120 slag i minuten. Min grundkondition är verkligen skit, jag har aldrig haft något som heter uthållighet, däremot finns det ganska bra med kraft i mina muskler. Om jag vore rik skulle jag göra en fullständig kroppsanalys med alla tester och allt och sen få ett individuella träningsprogram för att faktiskt få några resultat. För en månad sen när jag började träna tog vi alla mått på mig för att jag skulle se om jag faktiskt förbränner något. I förrgår mätte vi mig och enda skillnaden som syntes var -2cm i överarmarna. "Problemet" är att jag bygger muskelmassa väldigt lätt, men får nu se om det blir andra puckar om jag börjar gå på spinning ett par gånger i veckan.

Jag nämnde kanske förra veckan att jag beställt testers på organiska hudvårdsprodukter från naturalme.fi/. Idag fick jag ett litet sött paket med små söta burkar och flaskor i. Ikväll blir det att testa några av dem, speciellt ett serum som de skröt så om.

Från det ena till det andra så håller vi lite tyst krigsföring i vår lya ikväll. När jag kom från gym hade jag en sån stökig huvudvärk samt att jag var hungrig och trött, som då resulterade med att jag var lite grinig och fräsig. Sambon visade ingen som helst förståelse så det lättade inte heller på trycket, vilket sen blev till tyst krigsföring för att vi inte kunde prata normalt om något. Enda gången vi betedde oss som folk var kanske vid Venus sex shop när vi var och försökte hitta nåt att handla med presentkortet vi fick till julklapp. Nu när jag försöker skaka fred vill han inte prata med mig om det som hänt idag, så det lär väl bli en orolig natt då båda sover på varsin kant av sängen.
På tal om mitt kaotiska liv har jag tittat igenom all skolmaterial vi haft nu i höst och mappat in allt, det var inte alls kul för nu insåg jag hur lite jag egentligen engagerat mig i år igen. Jag kan ju låssas skylla ifrån mig och säga att jag inte har något läshuvud, och om jag faktiskt skall lära mig något måste det ske via praktiska övningar. Såna som jag har det ganska tufft i en yrkeshögskola där man borde lära sig allt och lite till genom att läsa och snoka i en massa böcker.


En del text fick jag ju inhackat här nu igen, nu blir det nog att sjunka ner i denna obekväma soffa en stund innan jag släpar mig till sängs.
Ha de bra allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar