6 januari 2012

Recension 1

Avokado ansiktskräm

Mitt paket från naturalme.fi innehöll bland annat denna kräm, och den har jag nu testat i 2 dagar morgon och kväll, men kan redan nu konstatera att det inte lönar sig för mig att fortsätta kleta med denna för att den ger för lite fukt till min kruttorra hy. Jag blev lite förvånad över att den endast innehåller 6 ämnen, varav 2 gav resultat på shenet och visade sig vara ämnen som används i kosmetik.
Konsistensen på krämen var väldigt lätt och när man masserade in den känndes den riktigt vattnig, så inte konstit att huden lämnade yttorr efteråt. Den doftade ingenting och var färglös, vilket på sätt och vis stämmer överrens med att den är organisk. Men den innehöll ju eteriska oljor från citron så den borde helst ha haft en svag och frisk doft. Om den skulle innehålla kallpressad avokadoolja skulle den ha en lätt grön ton i färgen.
Summa sumarum e ja lite besviken över den, så jag får nu ha några vänner med mera normal hy att testa den för att se om den skulle hitta en ny ägare. Den va ju int dyr så inte är det nu hela världen om den endast lämnar och stå i skåpet som en "ifall-jag-glömt-min-hemma"- kräm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar