7 januari 2012

Det susar i säven, och brusar i havet.

Har int alls gillat denhär dagen, å den sluta int på bästa vis heller. Hela denhär veckan har varit mer eller mindre kaotisk, både på arbetet och hemmafronten.

Igår hade vi det väldigt gemytligt hemhemma. Vi åt gott och drack vin, senare spelade vi Sequence och badade bastu. Vid 12 slaget märkte vi att det var stjärnklart, fullmåne och -12 grader där ute så jag och J packade på oss och gick på en promenad. Idag sov vi länge i lugn och ro, tittade lite på tv och latade oss. På eftermiddagen trotsade jag och J -18 gradiga kölden och promenerade till farmors och farfars med hårsaxen. Solen sken i ansiktet och det knastrade så härligt under skorna. Senare åkte vi söderut för att jag skall jobba imorgon på morgonen, jag är kanske en morgonmänniska men inte stiger jag upp 5 för att hinna köra till jobbet som börjar 7.

Så nu sitter jag ensam hemma i Vasa. Jag hade tänkt se på Män som hatar kvinnor, men då kom jag plötsligt ihåg att mina ögonbryn varit buskiga i ett par veckor (snacka om lathet under jullovet när man inte orkar städa upp ögonbrynen) så de fick en ny färg och form igen och jag känner mig genast mycket piggare. Passade även på att testa Dr. Hausckas Moisturizing mask som jag beställde tester på från naturalme.fi.  Den skall sitta på i 20 min ännu så när jag tvättat bort den kanske jag kan kommentera något om den. Som bäst håller jag också på att tinar upp lite bär som jag skall äta med grädde och en Somersby cider. Jag hade tänkt ta tillfället i akt och gå till O'malleys på en eller 2 relaxerande, men jag orkade inte börja ställa mig något vidare, och knappast hade jag fått någon med mig.
Nu är masken borttvättad och huden känns nu verkligen återfuktad! Huden är len och mjuk, och fast jag tvättade bort masken med vatten känns huden inte alls torr och stram. Hudtonen såg också jämn och välmående ut. Jag behövde inte alls sätta någon ansiktscreme efteråt, så jag klappade endast in lite av den lätta vaniljoljan från Spiezia. Nu längtar jag endast tills jag får krypa ner i sängen och låta huden vila och vårdas under natten. :)

Hoppas ni allihopa har en trevlig lördag kväll! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar