12 januari 2012

Lediga torsdag.

Skolan började i tisdas och vi hade skola tills igår, inte så jobbit men vi har haft endast teori så man känner sig ganska fullpumpad igen. Tar en stund innan man har reflekterat genom allt. Så det betyder då att jag har ledigt resten av veckan, bortsett ifrån att jag skall jobba ikväll, men det gör inget för J är ändå inte hemma.
Hela veckan har jag försökt att få saker uträttat men jag har helt enkelt inte fått tummarna ur röven. Kände mig ganska dement igår, när varit 3 gånger till Citymarket denna vecka och varje gång glömt att köpa vaddlappar. Tacka vet ja K-Market som öppnades 300m från vårt! Halleluja. 

Det som skall göras idag är att ta kontakt med Ikea om möjligt bäddmadrassbyte, kanske kontakta hyresvärden och klaga lite, fylla i blanketter till Kela, tänka ut en rimlig skatteprocent, diska och vad annat.. Detdär lär väl ta en stund att göra ändå. Sen väntar jag för tillfället med iver på morgondagen då här skall städas, mindre kul blir det väl att börja läsa på årets första tent. Det är bara saker som måste göras. 

Tänkte ta lite uppdatering om kosmetik igen, jag beställde även testers på aloe vera ansiktsvårdsprodukter från narutalme å har nu testat dom i några dagar. Det var Aloe vera hydro repair gel och Aloe vera creme rich. Doftade nästan för sött, men de som nångång smakat på nån aloevera dryck har kanske också märkt att aloe vera har en egen speciell smak. Konsistensen på både gelen och cremen var rätt så sköna. Gelen skulle altså sättas under cremen, lite som serum. Cremen gav fukt men inte ens för 12 timmar, t.ex. om jag applicerade cremen på kvällen var huden narig och torr igen på morgonen. Så borde det inte vara om det står att cremen är en tjockare som egentligen borde räcka till bra för kruttorr hud. Alltså fastnade jag inte för dessa produkter heller. Jag började nu också med en detox kur och sätter så fart på slaggämnen, plus att jag är på spinning 2-3 gånger i veckan samt som stödande produkt smörjer jag in mina celluliter med Weleda björkolja mot celluliter. Oljan känns väldigt skön och uppfriskande, den ger även lagom fukt men lämnar inte kladdig. Får se om jag inhandlar en större flaska av den efter att jag använt upp den lilla testern. :)

Borde väl flytta på arslet nu och börja göra något, en del saker har jag nog gjort redan men bra att börja i tid så jag hinner lata mig en stund före jobber ;) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar