21 maj 2012

Drip drop.

Det är väl en självklarhet att man ska bli sjuk nu när man kommit igång med träningen och vädret har valt att visa en bättre sida. Vi har med Johan suttit och spekulerat varifrån vi fått smittan, för både hans pappa och min mamma har legat sjuka ett par dagar under förra veckan. I söndags när vi vaknade med sjuka halsar trodde vi nog att det berodde på vattenpipan vi rökt i lördas på för- och efterfesten, men tydligen visade den sig vara oskyldig. Däremot har den deltagit i att dela smittan, några av oss X antal personer som suttat på samma munstyck har nu sjuk hals och även andra mysiga förkylningssymptomer. 

Nåväl, det har varit lite tyst här nu. Jag har egentligen inte haft så mycket att komma med, och jag har heller inte orkat sitta framför datorn hela kvällarna. Vi har också haft långledigt från onsdag kväll tills söndag (eller egentligen tills idag då vi legat sjuka båda två), så vi har varit hemhem och jag jobbade en dag. En massa saker har vi fått uträttat och på lördagkväll var vi på pubkväll vid kaffestugan. Det var precis så roligt som jag hade förväntat mig, sällskapet var nog något av det bästa! Jag hade nog en av de skojigaste hemfärderna när jag och Johan gick hem tidigt på söndag morgon i soluppgången och pratade finska hela vägen. Ibland undrar jag nog varifrån vi får allt pjasas, men det spelar ingen roll sålänge man njuter av det! Jag skulle också åka på Johans konta en bit eftersom fötterna oftast efter en rolig kväll blir sjuka, men vi konstaterade ganska snabbt att det inte var något bra val eftersom spåret drogs mot diket hela tiden. Jag ville gärna försöka använda mina vita jeans snällt. 

Som tidsfördriv idag har vi legat alla möjliga vägar i soffan och stirrat apatiskt på dumburken, handlat både vid Citymarket och Plantagen, ätit glass i solskenet och planterat om en del blommor igen. Dedär rackarna tycks inte må så bra längre så vi köpte nya krukor av plast med dränering och hoppas nu på att de tar sig i kragarna och börjar växa till sig. Vi börjar ha slut på knepen nu, så vi hoppas på det bästa! 

Nu ska jag nog värma en kopp té och hoppas på att näsan och halsen lugnar ner sig lite tills natten, jag hoppas på att vara i skolskick imorgon. Jag har nog skolkat lite för mycket nu efter praktiken men vem blir inte rastlös av att gå och vänta på att få börja jobba istället för att sitta i skolbänken? :)
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar