28 juni 2012

Från en känsla till en annan.

Nu har jag läst ut min andra bok, Det ska bli ett sant nöje att döda dig. En känslofylld bok som handlade om helvetet, som knappast många hört om, som Magdalena Graaf genomgått i sin ungdom. Till en början kändes boken lite förvirrande, men när man väl fick tag om hela händelsen blev det lättare att hänga med. Om någon vill läsa en gripande, verklig story rekommenderar jag den boken.
Nu tänker jag fortsätta med Bara barnet. Pocketen är just över 400 sidor och av någon anledning känner jag på mig att jag inte orkar igenom den, även textstilen är lite gammaldags och sån stil som mina ögon lätt tröttnas av. Men jag ska börja på med den ikväll, så får vi se vilket intryck den ger :)
Imorgon ska jag skicka in en beställning till Adlibris, har hittat en hel del böcker som säkert kommer att vara intressanta.

Men nu övergår jag till filmer, igår kom det på SVT2 en kortfilm som handlade om barnlöshet, Liv, lust och längtan. Det harmar mig något otroligt att jag inte såg den, och för att man nu råkar bo i Finland kan man inte se den via nätet heller. Bajs för dessa system. Nåväl, mina känslor har stannat på saker som får en att tänka om, som berör en på något sätt. Så nu laddar jag ner några romantiska filmer, som jag antagligen hamnar att se ensam, men då får jag fälla så många tårar jag vill. Ni som nu läser min blogg, har ni några tips på filmer som har berört er? Det kan vara från vilken genre som helst, jag är väldigt anpassbar och öppen för förslag. :)

Nu ska jag duscha och sen måste jag gå och handla salt, det tog oss 2 år att använda upp en 450g mineralsalt burk. Sen ska jag testa nya lacket från Essie, Canyon coral. Jag var ute i trafiken lite för tidigt när jag besökte Carpelan Cosmetics igår, de hade int hunnit få in de nya sommarlacken då, så jag blir väl "tvungen" att besöka dom en gång till inom en snar framtid. ;)  

4 kommentarer:

  1. hmm, antar att do har sitt demde vanligast "snyftfilmren"; Pearl Harbor, Armageddon, PS I love you, The notebook... vejt int riktit va ja ska tips om. ja snyftar ti he mesta, tycker ja, å tycker att mang olika filmer e fin. men jyst no kombär ja föståss int på en enda som int er en "snyftklassiker"... typiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. vejt jo itt ho intressera do e åv musik-filmer, men August Rush e ein som verkligen berörd!
      Hysteria - The Def Leppard story, e å ein åv mina absoluter. filmin Rock Star e speciell.. å ein som int ja har sitt ännu, men som t.o.m Kalle had snyfta åt (tå ere allvar!!!): The story of Anvil. he kåm ja på no!

      Radera
    2. Jojo, alltså allt döger! Tack för tipsen, ska si om ja sku ork si nan åv di ikväll ;)

      Radera
  2. Revolutionary road, Changeling (Fast den börjar man må fysiskt illa av också), The hours och The reader e superba. Speciellt the reader gjord mig alldeles ledsen och upprörd, kan nog säga att det e den bästa film ja sett!

    SvaraRadera