26 juni 2012

Om att ta hand om sig själv, och må bra av det.

Vi är nu inne på fjärde veckan med Insanity, och Johan sa i lördas där jag stod i mina vardagskläder, att min maga håller på att magra bort. Riktigt så bra är det ju inte, det finns en liten mjuk kula kvar, men den är betydligt tightare nu. Ska bli spännande att se hur det ser ut efter de 6 veckorna, nästan så det känns lite sorgset att tänka på att ett program tar slut. Men det var nu egentligen inte det jag skulle informera om, men jag ville bara säga att det nu känns jätte bra :)

Men dethär om att ta hand om sig själv, sitt yttersta så att det inre kan och får må bra. Jag äter, och försöker äta nyttigt. Jag är frisk, och försöker hålla immunförsvaret starkt. Sen att vårda det yttre, jag sköter om min hud, mina tänder, mitt hår som för tillfället har sommarledigt (tänkte inte färga eller klippa det förrän skolan börjar i september) och sen kroppsbehåringen som speciellt på sommaren skulle få hållas borta. Det flesta som varit i ett längre förhållande känner kanske igen sig, att man inte riktigt orkar satsa lika mycket i hårborttagning som i början när man just hade träffat sin partner. Jag har kommit i det stadiet, och som tur lider ingen av det. Mina ben får faktiskt vara håriga mellan varven, likaså under armarna. Bikinilinjen kan även bli lite vild. Sist och slutligen stör det ju endast mig, det att det pickas och klias ibland.
Nu har jag börja fundera över dehär med kroppsbehåringen, tror ni att det påverkar sängkammarlivet i längden? Tror ni att behåringens mängd påverkar ens sexualitet? Trots att ni har världens underbaraste sambo/ friare/ fästman osv som faktiskt älskar och avgudar er trots att ni har vilda buskar här och var runt kroppen. Dethär med att raka/ vaxa sig handlar ju om att man gör det enbart för sig själv, för att man känner sig fräschare eller vackrare utan dedär extra krullorna på kroppen.
Eller kan sexet "rinna ut i sanden" bara för att man befinner sig i ett tryggt förhållande där man njuter av samvaron och vardagen tillsammans, utan sex?

Dethär blev nu lite annat än vad rubriken talar om, men kanske det var lite intressant ändå. Kommentera gärna, eftersom dethär enligt mig är ett samtalsämne som många kvinnor grubblar över ensamma, och hur många har egentligen en sån vän man kan snacka om sexlivet med? Ni får absolut vara anonyma om ni vill, jag är bara glad om någon har något att tycka till om :)

Med dethär tar jag tag i mitt hår på benen, de ska vaxas nu! Sen fortsätter jag med packning av skräp :)

1 kommentar:

  1. "Tror ni att det påverkar sängkammarlivet i längden? Tror ni att behåringens mängd påverkar ens sexualitet?"

    Efter sex år och lite till med samma kille påstår jag att han skiter i hur hårig jag eller han är. Jag tror seriöst tjejer sysslar med hårborttagning mest för sin egens skull, inte för någon annan. I alla fall i längre förhållanden.

    SvaraRadera