22 juni 2012

The future behind the door.

Nu leker livet än en gång! Vi fick lägenheten i Vöråstan, hyresavtalen blev underskrivna igår, flyttanmälan har blivit gjorda till elbolaget och posten, garantihyran är betald och på måndag börjar vi röja ihop saker som nu går att packa ner redan. :) Så har vi också hittat en ny hyresgäst till denhär lägenheten. Det kommer antagligen att bli blod, svett, tårar och svordomar innan allt är på sin plats, men det kommer att bli så bra sen! Igår kväll satt jag och letade gardiner och annat mysigt på Jotex hemsida, och jag hittade en och annan tygbit för billiga slantar som kommer att passa perfekt där.

Igår var det också min födelsedag, och trots att jag jobbade och var utan Johan hela dagen så gick den helt smärtfritt. Kalaset hade vi redan förra lördas och även den gick riktigt bra i lilla lyan. Tårtan var iaf god! På tal om tårtan så prövade jag ju på en ny, Baileys och Kahlua tårta, och den blev riktigt god. Passade bra på en fest med endast vuxna, den var kanske inte tillräckligt söt för barnens smak. 

Idag blir det då jobb igen 13-21, så ska jag även packa ner finkläderna tills imorgon då jag far hemhem efter jobbet, det är då dags att fira syrrans konfirmation. Sen på kvällen blir det antagligen bara mys med familjen och lite grillning. På söndag blir det sen kvällsskifte pånytt och sen väntar 2 lediga dagar på mig. Schööönen!


Det är även en stund sen jag nämnt något ur kosmetikens värld, så nu ska jag passa på att visa mina nya favoriter, Oliv Naturell cleansing gel (från Kicks) och Korres Thyme honey cleansing scrub. Äntligen har jag hittat en rengöringsgel som rengör effektivt trots att den inte löddrar, känns otroligt skön och mild, torkar inte ut huden, passar alla hudtyper och har en mild doft. En 150ml tub kostar ca 6€, och är absolut värd det! Peelingen som stal mitt hjärta och ansikte är då från grekiska serien Korres, serien som inte använder några parabener, mineral oljor, siliconer, alkoholer eller andra skadliga ämnen i sina produkter. Peelingen passar normal till torr hud, känns mild, effektiv och vårdande vid användning. Den har ganska stora korn men de känns inte alls vassa eller hårda mot huden och orsakar ingen rodnad. Produkten är dryg och doftar ljuvligt av honung. Tuben är dock liten, 16ml, men kostar inte allt för mycket, ca 11€. Det är också en produkt som inte sviker ens hud! Jag ursäktar bildkvalitén.
Mina 2 bästa vänner i badrummet.
Nu skall jag nog aktivera mig, har ett och annat som skall göras förrän jag far till jobbet. Hoppas ni allihopa får en underbar midsommar fast vädret känns lite kyligt! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar