30 augusti 2012

Aktivitetarnas dag.

Måste ju bara ställa mig på vågen när jag steg upp idag, och på 2 veckor har jag tappat 3kg, så nu är sommarkilona borta! Och allt endast med vanlig mat och regelbundna mattider. Har ju varit sjuk så jag har knappt tänkt på motion. Och nu har jag bestämt mig för att imorgon påbörja min 3 dagars detox kur. Denna gång blir det inga blaiskor eller tabletter från hälsokostaffären, utan nu blir det bara riktigt nyttig och renande mat i 3 dagar. Och sen på måndag har vi bestämt att börja träna igen, vi båda räknar med att vara så pass friska då.

Idag på schemat står storstädning för ikväll kommer familjen + mommo på besök. De har också med sig en hylla som jag köpte via Facebook loppisen, har ännu inte riktigt bestämt på vilken plast den står bäst men det återstår att se. Sen ska jag också handla detox råvarorna, förhoppningsvis hämta ut ett paket, göra praktikrapporten klar och kanske gå ut på en promenad. Igår kväll gjorde jag en Banoffe paj, men bytte ut bananen mot hallon. Det blev ruskigt gott! Absolut värt pengarna och tiden, tog lite på 3 timmar att göra den och kostade ca 10€. Den blir bra som efterrätt idag, som middag bjuder vi bara på enkel spenatsoppa.

Får väl ta tag i dammsugaren nu så jag hinner med allt, vi hörs pånytt i ett senare skede :)

1 kommentar:

  1. he va najs he! allti rolit tå vågen visar neråt :) bara ti kämp vidare!
    sjölv har ja keränny +2kg i somar... som om int 7kg sko ha räckt som mål, no ere närmari 9 som sko måst bort fyri reison. hoppas på na superduperdundernedgång!

    SvaraRadera