9 september 2012

Johan om densitet.

Viktiga diskussioner vi har, men han stod med en kvicksilvermätare i handen och kom då på att vatten och kvicksilver har väldigt olika densiteter. I mina öron låter det som hebreiska, jag vet nog absolut ingenting om sånadär saker, men bra att man har en klok man :)

Dethär blir nog en snabb genomgång av den gångna och inkommande veckan. En vecka skola ligger bakom mig och min motivation sjönk som en sten när vi började med forskningsmetodik. Sucka mitt hjärta och giv mig styrka. Men 5 veckor skola kvar för denna höst, så ger vi oss ut på praktik igen. Helgen har tillbringats i Jeppo med Johan, pappa och syster. 3 liter blåbär och 2 liter lingon har plockats i sol och regn så nu är frysen fylld för denna vinter. Idag firade vi farmor som fått ett år till på nacken. Jag har saknat mamma som nu är i Tyskland och fortsätter till Turkiet med familjen på fredag, så först om 3 veckor träffar jag alla igen och då skall faster firas som fyller jämt.
Imorgon tillbringar jag kvällen i Jakobstad med andra doulor , ser fram emot kvällens diskussions ämne. På tisdag kväll flyger jag till Helsingfors för att delta i Sexsnackar skolningen och kommer hem först på fredag kväll. På lördag tänkte vi ha inflyttningsfest och sen pustar vi ut på söndag. Alltså vilken vecka, man känner sig nästan lite viktig.

Nu har nagellacket torkat så jag får börja fundera på vilka kläder som ska med till Helsingfors, imorgon ska jag ännu och köpa nya skor, högskaftade stövlar som jag så länge sökt.

Hoppas ni får en lika intressant vecka som jag kommer att ha. Vi hörs när jag är laddad och back on track igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar