24 oktober 2012

Min filt och jag.

Har egentligen ingenting att skriva om just nu, men känner jag vill fördriva lite tid. 
Imårse steg vi båda upp tidigt och stressade med våra rutiner och begav oss sen till jobb/ praktik. Då skulle jag även passa på att säga hejhej till Johan som idag for till Helsingfors på kurs. Som tur hann vi mötas i dörren efter halv 4 då han kom hem och jag for på Sexsnackarnas fortbildning. 
Jag var hemma igen vid halv 7 och då hade jag bestämt mig för att ha en soffliggarkväll, ska också se några serier på datorn i brist på annat. I en timme kämpade jag med den kattpissdränkta veden, nu äntligen brinner det mysigt i kakelugnen. Disken får vänta tills imorgon, slutar praktiken kl 15, sen ska jag och träna och vidare hem för att laga mat. Det blir en kål- vecka, idag i sjukhuset hade de kåldolmar, och jag hade planerat äta kållåda resten av veckan när jag är ensam. Yeee, med ett skratt tänker jag tillbaka till förra vintern då jag prövade på en kålsopps- diet fick värsta diarré nånsin! Men kål är gott, det är trots allt så sällan vi äter det hos vårt :) Sen imorgon kväll kommer också troligtvis Sonja på besök, så några ord för jag byta med en levande varelse. I något skede borde jag också besöka stans sportaffärer, brännvinsboden, betala X antal räkningar och föra in de sista pappren till Folkhälsan så jag faktiskt blir anställd på riktigt. Så nog har jag att göra i 2 kvällar, int går de någon nöd här inte :)

Nu ska jag vira in mig i favoritfilten som farmor vävt, fixa lite té och bara ränsa mitt huvud i all tystnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar