30 oktober 2012

It's not my day.

Suck, tredje gången gillt nu. Hade skrivit 2 inlägg tidigare och varit på väg att publicera dom men så har de försvunnit upp i rök. Och dessa inlägg blir bara kortare och kortare och innehåller mindre roligt läsbart. Så jag kan lika bra gå rakt på sak.

Det är min nacke som valt att jävlas idag. Jag vet inte hur, varför eller nånting över huvud taget. Det tar bara taskigt sjukt. Första gången vaknade jag efter kl 3 och skulle då vända på mig, det skar till i nacken en gång och så tänkte jag att det nog blir bra tills morgonen. Jag hade bestämt mig för att stiga upp i tid och gå till gymmet och pröva på några nya pass. Den tanken slopade jag efter att jag vaknade andra gången, kring kl 6, och kände hur sjuk nacken egentligen var. Nu kunde jag känna att smärtan sitter på höger sida om nackkotorna och att varje rörelse gör fruktansvärt ont. Jag upptäckte även att jag inte kan gäspa eller nysa, då kändes som att nacken skulle gå av. Jag var då tvungen att väcka Johan för att lipa lite och han hjälpte mig att svänga på mig i sängen. Jag lade mig då på vänster sida och det kändes helt okey, bortsett från den brännande känslan som spred sig mot halsen. Jag kom mig upp och sitta på sängkanten och försökte röra på axlar och huvud för att hitta var felet var. Smärtan sitter inte i muskler, utan det känns som att det strålar från ryggraden. Så mina tankar var då en nerv i kläm, diskbrock mellan några nackkotor eller en spricka i nacken. Sprickan låter ju minst trovärdig eftersom nacken inte blivit utsatt för något slag eller knyck. Jag kan utesluta vanlig nackspärr eftersom det inte känns som att problemet sitter i några muskler. Då Johan steg upp smorde han in nacken med liniment och jag lade mig sen på rygg, det kändes bäst och sen sov jag till 9. Nacken känns inte ett dugg bättre nu, så bara jag får i mig gröten skall jag söka efter lite Sirdalud och Burana och sen hoppas på att jag klarar av att duscha mig. Klädombytet tror jag blir ett projekt för sig. Jag tänker avvakta tills imorgon och se hur det känns ifall jag borde söka mig till någon, frågan är ju bara om jag borde söka mig till naprapat, massör eller läkare? Det återstår att se.

Haha, tänk så ful en människa kan vara på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar