5 december 2012

Kuck i bloggen.

Det är en vecka sen det sist blev uppdaterat, och nu plötsligt kom jag på att det kanske ekar lite tomt här. Egentligen har jag inte så mycket nytt att berätta, men några ord ska jag försöka knapra in.

Helgen blev riktigt bra, efter några om och men for vi ut i lördags, det blev riktigt lugnt och bra. Först ställde vi oss i lugn och ro, spelade kort och drack glögg. Sen gick vi till O'malleys och där träffade vi Johans kollega som vi satt och pratade med en stund. För att liva upp kvällen lite bestämde vi oss för att hänga med till Rock tails. Vilken flopp! Efter 15 minuter kunde vi konstatera att vi inte behöver gå dit flera gånger. Eller om man av någon anledning skulle vilja dit borde man nog ha 3 promilles fylla och ingen ring på fingret. Så vi gick sen till mäkken och åt oss feta. Tittade snabbt på klockan och trodde den var halv 3 på natten, så vi tänkte att vi går hem via O'malleys för att hälsa på Johans andra kompisar som då hade hittat ut i vimlet. När vi kom dit var klockan plötsligt bara 01.20. Hoppsansa, inte hade vi ju tittat fel på klockan heller. Vi var nog bara trötta. Likväl lämnade vi kvar vid mällis och pratade skit. Var väl hemma nångång kring 3. Pigga och krya på söndan bar vi in några ikea säckar med ved och yrde runt i stan och letade manschetter till adventljusstaken. Det fanns absolut inga i hela stan! Så igår var jag till Tiimari och handle pipränsor och dylikt pysseltillbehör för 7€ och gjorde egna. Inte så fina som jag önskat mig, men de fyller upp ljusstaken lite. Det blev hur som helst billigare än om man hade köpt några färdiga.

Nu har jag också varit 3 dagar på nya praktikplatsen, hemsjukvården. 3 veckor kommer att gå snabbt, och sen har vi då jul på riktigt och en till skoltermin bakom mig.
Nu ska jag sluta flumma och byta kläder, ladda med lite protein och bege mig till gymmet. Idag är der power core och zumba på schemat. Nu har jag också fått hem min egna zumba skiva, som jag fick som gåva med tidningsprenumeration. I reklamen stod det stor UUDET ZUMBA-DVD:T å laalaaa, på bilden var det en box med 5 skivor. Hem får jag ett pappersfodral med en dvd och en cd skiva i. Nå, tidningarna kostade endast 12,90. Men nu off to le gym :)

P.S. Idag fick vi också postkort från Emma där ut i Afrikas savanner, och jag blev också informerad om att min morfar gått bort. Han som jag aldrig känt.

2 kommentarer:

  1. Sv; Ja, he ere verkligen :) Har du vari tid na förr?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ne he har int ja, har tyckt e har sit så "opopulärt" ut så ja tänkt di kan ju int va na bra :P Men ja tror ja för äta mina ord nu! Imoron tänkt ja sväng in tid :)

      Radera