21 januari 2013

Jag levererar.

Idag levererar jag inget speciellt, kom bara att tänka på att det är en tid sen bloggen sist blivit uppdaterad. Närmare bestämt 2 veckor sen. I senaste inlägget satte jag upp lite inspirerande bilder, och de har jag säkert haft med mig undermedvetet eftersom jag dehär 2 senaste veckorna tränar 6 dagar/ vecka. Det känns bra och det börjar faktiskt synas! Tidigare har jag nämnt att jag har fått byta hål i bältet, nu är det så pass att det nya hålet sitter som en smäck och inte spänner på trots att jag sväller upp lite under dagens gång.
Så har även vadmusklerna börjat forma sig och ryggfläsket har minskat. Det är synd att jag inte tog några mått vid jul när jag hade ätit upp mig, för jag kan lova att det är en del skillnad från då till nu. Vikten håller sig på samma, men egentligen gör det ingenting. Jag märker ju att kroppen håller på att formas om, och allt nytt som syns och känns är bara hemåt!
Så kan jag väl nog säga att matdagboken hjälpt mig rätt så bra, den rekommenderade mig att äta strax över 1200 kalorier/ dag, men det är kanske en dag i veckan som jag kommit upp till det. Och vid varje träningspass har jag enligt gymmets dator och min pulsklocka förbränt 600-800 kalorier. Så har jag även minskat på matportionerna och försökt sätta in små mellanmål.

Annars är vardagarna på samma gamla spår. I fredags skickade vi in idén för lärdomsprovet och denna vecka skall hela grejen presenteras. Sen gäller det bara att komma igång med den riktiga skrivprocessen.
Idag fick vi sluta tidigare för att läraren inte fick fram undervisningsmaterialet, och lika bra var väl det! Jag har hittills varit effektiv och besökt skatteverket och skaffat mig nytt skattekort för en mångsysslare (jobbar "endast" på 3 ställen), så var jag och köpte mig en ny telefon (igen) då faster köpte min nyligen köpta Samsung, så veckohandlade jag rekordmycket för 30€ och nu blir det att sätta eld i spisarna och sen fixa maten. 18.30 far jag på Zumba och efter det ett power core pass. Får se hur pass jag orkar piska mig själv idag när jag inte har Sonja och Emma med mig.

Oj ja, jag kan faktiskt leverera er en ny frisyr, pojkkort på höger sida men en liten tofs kvar på vänster. Så färgade jag håret mörkare rött förra veckan. En frisyr kan knappast bli mera lättskött och billig att styla!
Nu måste jag dumpa soffan och börja förbereda maten; batat- broccolimos med sejsås och sallad. Ha de gött allihopa!

2 kommentarer:

  1. nice hair! å keep up the good fight :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Jo he gäller att ge gärnet såläng e känns bra, dock vart ja ju förkyld nu så vi får hoppas gniston finns kvar nästa viko :)

      Radera