23 januari 2013

I mitt stilla sinne.

För tillfället sitter jag hemma alldeles ensam. Minns inte när jag sist skulle ha suttit ensam hemma en kväll, oftast har jag ju varit på gymmet varje vardags kväll denhär tiden. Men idag har Johan kvällsskifte och kommer inte hem förrän efter åtta. Jag väntar på Emma som skall komma och pröva sin andel som finns i H&M paketet, men hon skulle på andra ärenden före hon kommer hit.
Hittills har jag endast spelat spel på Facebook, catchat upp med Salatut elämät (hade inte sett de 3 senaste avsnitten), pajjat om mitt huvud och sörplat varmt vatten med honung och Carmolis. Och ja, förkylningen hittade mig också. Minns inte när jag sist skulle ha varit förkyld, men igår kväll small det till med en gång. Som tur har jag ingen feber och förhoppningsvis får jag ingen heller. Vanligtvis är jag lite antimedicin när det gäller förkylning utan feber, men nu laddar jag nog med Coldrex, Strepsils och varma drycker. Det är så otroligt tråkigt att bli sjuk när man har som mest motivation till träningen.
Fast egentligen är det ganska skönt att ha en vilokväll i sin ensamhet. I slutändan tror jag det gör riktigt gott :)

Annars har det egentligen varit en helt normal skoldag, förutom att vi presenterade våra lärdomsprovs idéer. Och nu är det officiellt, jag och Johanna skriver om Psykisk ohälsa bland högstadieelever, nu gäller det bara att söka en massa, massa material i 10 veckor framåt. Vecka 17 har vi mellanseminarie, och tills det ska vi ha samlat in all material för att vi sen ska kunna skriva så mycket som möjligt.
Nu ska jag söka efter något ätbart och sen fortsätta vänta på Emma. Ska tända en massa ljus runt hela lägenheten, lyssna på spellistan Fredagsmys på Spotify och bara mysa och ta det lugnt :)

2 kommentarer:

  1. suger att bli fökyld tå man e bra pågang! sjölv smälld e till riktit ådentlit ida fö me, å ja har no itt vari fökyld san somarn tror ja!? sugand tå ja va så hårt pågang me tränas å rätt ätas :/ men, man får ta i ådentlit san tå man e frisk igen!

    va intressant ämne ni har, önskar er lycka till! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sku säg he, men likväl ere nog lite skönt att man måst vil. Man hinner reid upp så myki tankar å andra små saker tå man faktiskt måst ta e lugnt ett par dagar :) Tack för lyckosparken, ja tror no e ska bli riktit bra bara ja orkar kämp me materialanalyseringen ;)

      Radera