24 januari 2013

Snorigt värre.

Igår trodde jag att riktiga känningarna på förkylningen var falskt alarm, men idag fick jag det bevisat. Det är en förkylning, inte en såndär riktigt seg och äckligt jobbig, utan bara en lite snuvig en. Men idag känns det av i bihålorna. Huvudet sitter kvar men jag snyter mig gång efter gång, och det tar aldrig slut. Johan och Emma har planerat utfärd med snöskotern tills helgen, och planen inkluderar mig. Jag däremot är inte sådär jättekåt på idén, men nån gång måste jag väl göra något som min älskade brinner för. Det finns bara en sak jag gillar med mindre motordrivna fordon- nämligen 2 takts oljan. Den doften ger mig adrenalin för stunden, och jag kan fantisera mig som en karl med stora muskler. Haha, nu förstår jag varför Johan säger jag är unik ;)

Nåmen över till dagens hiss:
- jag har skickat in ansökan om sommararbete på Åland. Min magkänsla säger det kommer att lyckas, och att det kommer att bli bra. Väldigt bra! Liksom mina 2 kompisar som också fyllde i varsin blankett, kommer jag att gråta efter Johan. Men som sagt, det kommer att gå bra. Han uppmuntrar mig till att pröva nya saker, och han vet hur jag drömmer om att flytta till Åland. Närmare drömmen än såhär kommer jag nog inte, så det gäller att ta vara på tillfället.
- nu när det närmar sig sista dagen i Vasa för denna vecka är det dags att tömma kylskåpet, och vi hade inget riktigt gott där. Köttfärs var det vi hade lagrat upp med i början av veckan, så jag fick tänka om och ta tag i min kreativa sida. Hjärtat har snålats över tortillas hela veckan, och när jag kockar blir det så nyttigt vi har möjlighet till. Hastigt och lustigt hade jag rört ihop något som påminde om sånt som kommer ur småbarn, men det smakade destu bättre! Jag stekte köttfärsen med tomat, rödlök och färsk ananas. Kryddade med tortillakrydda och sen kläckte jag i 2 ägg och rörde ihop allt. Det blev direkt mera matigt och man behövde inte alls lika mycket fyllning som man vanligtvis använder. Sen fyllde jag brödet ännu med svampar, riven morot och tzatsiki.

Dagens diss:
- dagens lektion var riktigt tung. Fram tills pausen lyssnade jag med 1½ öra, men under pausen förstod jag att det inte spelade någon roll hur mycket jag lyssnar så fastnar det ändå inte. Efter svävade jag i cyber världen och förstod inte en gnutta mer än tidigare.
Några fler dissar tror jag inte det har funnits idag.

Nu råkade vi hitta ett intressant program i tv:n, nämligen om det sjukligt överviktiga USA. Enough for today, trevlig helg till er alla! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar