2 januari 2013

Välkommen 2013.


Nyårs afton satt vi hos Bjolins och hade det riktigt trevligt! Efter tolvslaget for vi till stan i ett par timmar. Smådrack och pratade skit, bongade milfar i silver byxor osv.


Jag gav inga egentliga nyårslöften. De är jobbiga att hålla, och misslyckas man blir man bara besviken. Dagens melodi. Däremot har jag nog några små mål jag vill nå under årets gång. Det är inga mål jag måste plåga mig själv för att nå, utan bara såna som ska motivera mig att kämpa vidare. På tal om motivation så känner jag även en liten skolmotivation komma krypande, jag hoppas på intressanta kurser, och sist men inte minst de olika praktikperioderna. Så-jag-längtar-till-att-få-börja-göra-något-riktigt-på-riktigt! Har också tänkt börja vikariera på sjukhuset nu så man får lite vidgade vyer. Åldringarna har nog sin charm, men efter 2 år på äldreomsorgen känner jag att jag kan det och nu vill jag börja öva på saker jag faktiskt behöver kunna sen, efter den dagen jag tar min hälsovårdar examen.

Denhär veckan finslipar jag på praktikuppgifter och där emellan jobbar jag lite. Jag är väldigt tacksam över att inte behöva sitta och driva lediga dagar, blir helt tokig om jag inte slipper ut och se annat folk nu som då! Och imorgon har jag tänkt besöka gymmet med min nya vän- pulsklockan Polaris FT7. Ska bli intressant att se vad den tycker om min kondition, och ännu mer intressant blir det sen när jag blir van med att använda den och förhoppningsvis börjar se resultat. I huvudet har jag skissat upp träningsscheman, och nu väntar jag bara på att Sonja ska hitta tillbaks till staden så vi får börja träna igen. Det känns av att man bara ätit och latat sig i nästan 3 veckor!

Nu myser jag framför brasan och väntar på att Johan ska komma hem, så ska vi till stan en runda. Sen kommer Emma hit igen så ska vi se film och mysa. Skönt att ha henne tryggt hemma igen. :)

Hoppas ni får en lyckosam start på nya året. Njut och försök lära er något nytt av var dag.
Tackar Bjolin för bilden, och önskar er en god fortsättning tills jag hittar något nytt att skriva om :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar