6 januari 2013

Frågestund.

Jag måste väl också dras med vinden och ställa till med frågestund. Under mina hittills 120 inlägg har jag inte haft någon än. Så nu får ni känna er fria till att fråga vad som helst :)

Annars har vi nog bara haft en slö söndag. Jag är på andra detox dagen och det går riktigt bra, bortsett från den mindre trevliga diarrén. Den är på gott och ont, sen fredags har jag tappat 1,7kg, vilket jag tappade vid senaste detox kuren på 3 dagar. Ikväll kände jag för att äta något varmt så istället för grönsakspinnar i caschewnöt dipp gjorde jag en soppa på morot, blomkål, bönor, vitlök och caschewnötter. Den blev riktigt god! Johan fick sin toppad med skinkstrimlor. Dehär med detox e lite roligt på sitt sätt, varje gång man planerar att börja det är man peppad och ivrig, väl när man är mitt i den hatar man det för att man är så snål på allt förbjudet, men när man väl gjort hela kuren får man vara stolt om man skött sig exemplariskt. Även denna gång har jag fuskat lite, jag åt några chips skivor igår för att få i mig något salt, och idag tog jag en sked mos med sås på i arbetet. Men det har gått bättre än sist, för då fuskade jag även med sötsaker.
Idag när jag bloggsnokade hittade jag på Carolines blogg en rekommendation på en app, Shape up app. Såklart måste jag testa den genast, och nu måste jag säga att den var riktigt rolig att använda. Enkel och snygg uppsättning. Nu kan jag följa med kaloriintaget vart jag än går, förut var jag med på kiloklubi men då blev det så att man varje kväll fick sitta ner och tänka vad allt man ätit. Nu kan jag bara mata in mängden efter varje måltid, och jag hinner göra något annat på datorn kvällstid istället ;)

Nu blir det bara dator och tv häng tills bastun är varm. Började också läsa på boken Hur kunde hon?, så ikväll ska jag nog lägga mig tidigt så jag orkar läsa en stund. Imorgon blir det att ladda upp för skolstarten på tisdag och sen ska jag på gymmet med Sonja. :)

2 kommentarer:

  1. Vad är det för detox kur du kör?

    SvaraRadera
  2. kanske do sko kona berätt naliti om vaför do vald att bli sexsnackare? om dina drömmar å föhoppningar, ho sir framtiden ut? toko e allti intressant :) va ni planerar fö hus osv..

    SvaraRadera