25 februari 2013

Självstudievecka, a.k.a Sportlov.

Jag kan inte bestämma mig för vad jag ska kalla denhär veckan, för mig har det varit sportlov ända sedan jag började i skolan som liten. Men detta år blir det mindre sport, däremot mera jobb och skolarbeten.

Jag ursäktar att jag igen inte hunnit uppdatera på en vecka, men kvällarna bara susar förbi. Jag gör egentligen inte så mycket men av någon anledning hittar jag inte dendär tiden.
Under förra veckan blev det träning endast på måndag, då promenerade jag till och från skolan (totalt ca 8km) pch på kvällen var jag på gym i 2 timmar (joggade 2,8km). Redan påväg till skolan halkade jag lite tokigt och sträckte höftböjar muskeln på höger sida, samtidigt tog  höger vrist lite stryk. Jag haltar fortfarande och har nu bestämt mig för att linda in foten dagtid ifall det skulle påskynda läkningen. Jag känner att det inte är någon vanlig stukning, för det gör ont på yttersidan av foten och därifrån kan det stråla mot hälen och vristen. Tror nästan det är något ledband som blivit lite väl streckt.
Sen på onsdag var jag på porrsitz med Ida och Sonja, och där var det skoj! Blev kanske lite traumatiserad av manliga stripparen, men överlag lever jag länge på den kvällen.
Torsdag låg jag hemma och stickade, vi hade egentligen skola från 14.30-15.45 men Johan hade sina nycklar och hade tagit min bil till jobbet, så jag borde ha tjuvkopplat hans bil om jag bestämt mig för att ta den. Foten var då så sjuk så jag ville inte gå några längre sträckor och cykeln har punktering.
På fredag var jag i skolan på förmiddagen och då hade vi amningshandledning. Sen på eftermiddagen jobbade jag och Johanna med en inlämningsuppgift i statistik och nu hoppas vi på att få uppgiften godkänd och får sopa kursen under mattan med andra tråkiga skolämnen. Fredag kväll satt vi hemma och myste med vin, tacochips och bastu. På lördag jobbade vi och sen begav vi oss norrut, och lördag kväll var vi på pubkväll vid ungdomslokalen.
Igår hade vi riktig kvalitetstid, Johan och jag. Johan har länge försökt övertala mig om att komma med på en skoterfärd och först nu lyckades han. Och det var roligt, jag körde själv Jeppo-Pensala-Jeppo och Johan var nog lite överraskad över att jag faktiskt kunde köra. ;) Han upplevde själv att det var obehagligt att sitta på där bak utan någon balans och kontroll, så han kunde erkänna sen att han nu förstår varför jag inte vill med på några längre turer i dikesbottnen.

Denhär veckan har jag lite svårigheter med att planera för jag kommer att vara ensam hemma nästan hela veckan. Johan far till Helsingfors ikväll och kommer hem på torsdag kväll, så jag blir tvungen att underhålla mig själv. Hittills idag har jag fått klart Johans stickasockor och kvar har jag att handla, göra mat tills kvällen och sen ska jag göra mini- LOVE testet. Sen för morgondagen har jag jobb och en hemtent på schemat. Hoppas förstås att foten börjar bli bättre så jag kan börja träna igen. Jag kunde ju koncentrera på att träna andra kroppsdelar men jag har nu börjat gilla jogging och crosstrainern så mycket att jag inte vill fundera på andra sätt att värma upp på före styrketräningen. För att det blir minimalt med träning denhär veckan kommer jag att leva på kolhydratsnål mat. Sånt som jag gillar, med lite inslag av detox.I något skede ska jag även underhålla Emma lite.

Nåväl, det blev en hel del nerplitat igen. Hälften av er läsare orkar knappast läsa allt :) Jag har också en blog award som jag borde genomföra, men tror jag lämnar den tills ikväll. Nu ska jag sticka vidare på min andra socka så hoppas jag på att få provköra dom imorgon kväll.

1 kommentar: