17 februari 2013

Slöa söndagar.

Denhär söndagen är lång, tråkig, slö.... Alla tråkiga ord beskriver denhär dagen hittills. Jag har suttit och stickat i 2 timmar och nu krampar min vänstra hand. Johan är ute och kör med skotern, de skulle inte köra långt men när jag nyss pratade med honom var de i Härmä, så jag antar att jag inte hinner med på någon tur idag.
Däremot har jag suttit och googlat och planerat sommaren. Min sommar på Åland. Och som jag saknar! Vi måste få våra cyklar dit på något vänster, jag måste börja planera om träningen så jag kan fortsätta där på ön i sommar, så behöver vi även ett fungerande internet, jag behöver ett till skattekort och vad annat... Jag måste förnya stelkrampsvaccinet och eventuellt gå på en första hjälp repetitions kurs för att få mitt kort tillbaka. Sen blir nog allt så bra så, trots att jag lämnar Johan här hemma. Vi har pratat mycket om sommaren, om våra tankar om hur vi tror att det blir att vara ifrån varandra i 3 månader. Saknaden kommer att finnas där, och den kommer att vara fruktansvärt jobbig. Men vi båda ser fram emot att få ta lite distans, få göra det som båda vill utan att behöva tänka på om det är okey för den andra och att få pröva på att vara ifrån varandra. Det är första gången på 3 år som vi är ifrån varandra längre än några dagar. Så har även Johan uppmuntrat mig till dethär. Först kändes det lite vemodigt, men min dröm är ju att nångång få jobba på Åland, och närmare än så här kommer jag inte som det ser ut nu. Därför ska jag ta vara på detta tillfälle och göra det bästa av det.

Men nu nalkas det mat här på holmin, sen tror jag bestämt att jag tar en promenad för att få tiden att gå.
Hoppas er söndag innehåller lite mera spänning ;)

2 kommentarer:

  1. Du har en blog award på min blog! :)

    SvaraRadera
  2. http://mariaheikkila.blogspot.fi/2013/02/blogaward.html
    du har en blogaward på min blogg å...

    SvaraRadera