15 februari 2013

It's done!


Jag kan nu konstatera att jag absolut inte gillar hemmaträning. Jag har några dvd:er, en kettlebell, lätta hantlar och jumpamatta. Men jag får inte dendär motivationen inom dessa väggar! Inte ens med bra musik. Jag behöver dedär andra hurtigbullarna som flåsar runt mig, och något nytt att se på. Men jag tränade nu i 50 min, lite av allt kort sagt. Jag gjorde det för att göra något helt enkelt, och det känns bra att jag kom mig för att göra det trots att det inte lockade. I slutet blev jag en riktig (ursäkta språket) bitterfitta när jag började känna av mensvärks kramperna i nedre magen och tänkte att det nog räckte med 50min.


Men nu till något annat, jag tänkte presentera er en av mina favoriter; den lilla godingen Oh Yeah! protein bar.

För ett par månader sen beställde jag en av flera olika protein bars från Fitnesstukku, en av dem var Oh Yeah i smaken Chokolate & caramel. Den var torr och sprack i bitar när man bet i den, smaken däremot var riktigt bra. För mig var det egentligen en flopp, men den var bäst av de jag hade beställt då. Så jag bestämde mig för att beställa flera, och nu även i smakerna Vanilla toffee fudge, Butter toffee crunch och Peanut butter & caramel. Igår smakade jag på en vanilla och den var så god! Konsistensen var mycket bättre (det kunde jag även konstatera när jag åt dagens bar) och dendär sega såsen som finns mellan proteinbaren och glacyren, den är så smarrig! De är faktiskt så goda som de ser ut på bild. Så den första baren jag prövade måste ha varit ett måndagsexemplar eller bara stått längst inne i skåpet. Med tanke på smakalternativen, att många smakar caramel och choklad, så smakar de inte alls så söta. Jag är ingen godisfantast och gillar för övrigt inte sötsaker, speciellt choklad. Men dessa faller i min smak, och den lätt salta smaken av nötter som de också innehåller.
Ett plus ger jag också för storleks alternativen, 45g eller 85g. Jag har hittills haft endast 45g bars men jag tycker de räcker riktigt bra. Äter ju annars också ordentliga matportioner  med mycket sallad och hinner sällan bli riktigt hungrig.

Priset på en 45g bar ligger på 2€ och en 85g kostar 2,95€. Lite av de dyrare sorterna enligt mig, men för smaken och konsistensen betalar jag nog det. Jag äter dom inte varje dag, jag varierar gärna mellan proteinpudding, bars och grynost/kvarg. Protein pulver finns nog i skåpet också men smaken tropical fruit var en flopp, så jag undviker den så långt det går. Så gillar jag inte att smutsa ner en massa för att få i sig näring efter träningen ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar