15 februari 2013

Min fredag.



Oj suck vilken fredag, den är så seg. Fast egentligen är det lite skönt att inte göra något speciellt. Jag vaknade halv 9 av att jag fick meddelande och sen låg jag i sängen och drog mig, filosoferade, planerade denhär dagen, lyssnade på magen som ropade efter frukost, slösurfade osv. Nu är klockan nästan 11 och jag sitter fortfarande i morgonrocken, gröten börjar sättna sig i magen. Hade tänkt gå till gymmet idag också men det lockar inte alls att gå utanför dörren. Dessutom är det på plus och det duggar lite, så det är lagom slaskigt och slirigt. Bestämde mig för att det blir hemmaträning istället. Enda tråkiga med hemmaträning är att det inte finns samma möjligheter med uppvärmningen som på gymmet, och jag hatar dedär vanliga X- hoppen, ledrotationerna, springa på stället, knälyften och vad allt det finns. Tacka vet jag då dessa gratis dvd-skivor man fått med någon tidning eller flingpaket.

Annars väntar jag bara på att klockan ska närma sig 3 och Johan kommer från jobbet. Sen packar vi väskorna och beger oss norrut. På min agenda i helg finns lite frisering, en begravning, vilodag imorgon och eventuellt ut med snöskotern en vända på söndag. Jag tänker ladda så gott det går för nästa vecka, då har vi skola varje dag. Vi började med inriktningen i onsdags så nu känns det genast mer motiverande att gå till skolan. Så har vi även börjat med amningshandledning, och det om något väcker mitt intresse!

Men nu ska jag nog hoppa i träningskläderna och sen försöka göra något nyttigt före Johan hinner hem. Tjohej med er!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar