10 februari 2013

Den produktiva söndagen.

Nåjaa, säger med gott och ont äntligen söndag! Och äntligen kväll.
Fredagen gick i dagen efter- tecken, dvs mörker, soffa, chips och fanta. Torsdagens piratfest var med andra ord riktigt skoj, och i något skede tog jag kanske en onödig öl. Det kändes fel att dricka sådär efter en månads paus och träning, men den gemytliga kvällen med Ida jämnade upp det hela. Sen på fredag kväll tittade vi på Paranormal Activity 4 och gick snällt tidigt och sova. Jag hade väckning 0600 på lördag för jag skulle till jobbet, då jag även var som ansvarig sjukskötare i hela huset. Arbetspasset på lördag var riktigt lugnt och jag behövde inte rädda några liv, endast vira in en skadad stortå i kompresser. Sen igår kväll ställde vi oss riktigt fina och prövade på Tom Yum Thais mat, mysmiddag med andra ord. Ovan med riktig thaimat som man är, och ny på stället så beställde vi "medium spices" för att hålla oss på säkra sidan. Förrätts soppan höll på att bränna sönder min hals och mina läppar blev vackert svällda och röda. Varmrätten däremot var mildare och riktigt god, så det blir definitivt ett nytt besök vid något hungrigt tillfälle! Sen hade vi tänkt gå till O'malleys på en i Bjolins sällskap, men övermätta som vi var fastnade vi i Bjolins soffa. Där satt vi till tolvslaget, då mina ögon började ge upp för dagen.
Idag sov vi till 11, vilket händer sig väldigt sällan. Vi steg upp, myste i morgonrockarna nån timme och började småningom ta tag i städningen. Nu har vi ett synligt golv i garderoben, fina krokar i köket att hänga väskorna på, inga dansande dammråttor osv. Vi har det fint nu igen och kan med gott samvete basta och se film ikväll, i sällskapet av Emma.
På menyn har vi inte haft något speciellt idag, rösti potatisar, fiskpinnar och stekt ägg. Sen åt vi faktiskt efterrätten som jag hade tänka tillreda igår. Hann inte ta någon bild, men det var enkelt och väldigt gott! Dethär hade jag som grund, men gjorde en egen version av det. Kan sätta upp ett påhittat resept i senare skede, nu måste jag och tvätta bort hårfärgen och sen blir det bastu. Hoppas ni också får en mysig söndag kväll :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar