6 februari 2013

The last month.

Det är alltså frågan om januari, förändringarnas månad. I mitt fall var månaden riktigt bra, det märkvärdiga som hänt mig:
- fullföljt vita månaden.
- inte lackat naglarna sen nyårs aftonen.
- minskat 5kg i vikt, och vem vet hur många cm!
- byggt upp en del fina början på muskler runt kroppen.
- inte handlat något onödigt.
- ändrat frisyr och färg.
- skickat in alla jobbansökan inför sommaren.

Imorgon blir det utegång med Ida, och temat "pirat". Det är knappt så jag minns hur man korkar en flaska, men det lär väl inte ta länge före gamla goda minnen dyker upp. Lite svider det nog, med tanke på att jag antagligen kommer att vara lite seg och eventuellt bakis på fredag. Därför steg ja upp samma tid som Johan i mårse och var på gymmet redan 07.45, på något vänster tänkte jag att det passar med en vilodag imorgon då. Men nu när jag tänkt två gånger på saken så förstår jag att det högst antagligen blir vilodag både torsdag och fredag, och även lördag för att jag jobbar då. Så jag är väl tvungen att jobba fram svetten imorgon också för att sen med riktigt gott samvete kunna ligga hela fredagen.
På tal om lördag ska jag jobba första skiftet som titulerad sjukskötare på lördag. Inga stora spännande grejer, men det lär synas en liten förändring i lönen sen. Det är väl lika bra att börja öva inför sommararbetet, då jag kommer att jobba som sjukskötare.

Det blev en kort update nu, men Johan tycker jag sölar och vi borde också ta natten småningom. Får höras igen när jag hittar tid för bloggen :)  

1 kommentar: