2 maj 2013

Mellanrapport.

Jag har blivit påmind om att det ekar tomt här. Jag vet, dygnens 24 h räcker inte till varje dag. Det är onödigt att jag hittar på ursäkter, men det jag har prioriterat nu senaste tiden är förhållandet, skolan och träning. Sen tiden som funnits där emellan har jag skruvat lite bil, haft en del egna kunder, jobbat och pysslat i hemmet. Sticksömmen har jag även tagit tag i pånytt, och det kommer att bli ett par till sockar. 

Idag vaknade jag kring halv 9 och hade då egentligen tänkt gå på en lenkki. Men Johan hade idag missat sig och for iväg till arbetet till kl 7 fast han egentligen började först 12, så han kom hem igen och sov med mig ett par timmar till. Det hela resulterade i att jag inte kom mig upp förrän 11! Jag suckade djupt en gång och fick bara konstatera att ok, det blir en vilodag idag då. Egentligen hade jag vilodag igår, men då jobbade vi duktigt 4 timmar i skogen med varsin motorsåg och idag är mina armar som spaghetti. Jag siktar på morgonträning imorgon istället för då har vi skola endast på eftermiddagen. 
Idag har jag hittills haft en effektiv timme. Under en timme hann jag besikta bilen, lämnat in en nyckel som jag trodde jag tappat bort till en gammal praktikplats, ordnat flera remisser för flera blodprov inför sommararbetet och handlat. Just samtalade jag med farsgubben om småsaker som borde piffas upp på min bil, gärna innan jag åker iväg till Åland och samtidigt ordnade jag upp i min kalender. Dehär sista 3 veckorna jag är kvar i Vasa är ganska hektiska, och för att inte glömma helgarna. Har nu 15 kunder utspridda över 3 helgar, och där emellan ska vi hinna avverka lite till i skogen hemma hos Johan, jobba lite och fira lite morsdag. 

Några av er kanske funderar hur det går med träningen då? Det går mycket bra, riktigt skitbra om jag får skryta! Det är lagom varierande, jag tränar efter humöret och det jag känner för. Resultat märks och jag är nöjd. Viktminskningen ligger just nu på 8kg sen julen. Jag ångrar att jag inte tog stöd av måttbandet tidigare, men under tiden 21.3-23.4 hade det minskat med totalt 6,5cm om lår, bak, bröst och överarmar. Av någon anledning glömde jag midjan vid första mätningen, men där har det minskat med ca 5cm under den månaden. Det är kanske inte speciellt mycket, men det är iaf hemåt. Nu satsar jag på träningen stenhårt fram tills 24.5 och då blir det en sista mätning före sommaren. 

Large

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar