7 maj 2013

-9

Idag står det LP på schemat. Vissa tolkar det som ledigt och chans till att göra mycket annat roligt. (Fast lite har jag nog fått skrivet och finslipat.)
Tanken var att jag skulle stiga upp med sambon/festmannen vid halv 7 när han hade planerat gå på morgonsim. Jag slumrade vidare för min väckning ställde jag in på 07.20. En stund senare vaknar jag att jag hör någon komma in, så kom Johan hem igen för tydligen hade de ingen morgonsim på tisdagar. Så man kan lyckas ;) Efter en natt med konstiga drömmar och allt för varm säng på morgonen bestämde jag mig för att ställa av alarmet och sova en stund till. Steg upp strax före halv 9 och begav mig till gymmet. Bra gick det, men det var tungt! Dagens pass bestod av 25min kondition och 25min arm och magövningar. I smyg tyckte jag att jag såg bra ut idag trots att håret stod åt alla håll. När jag sen kom hem och skulle duscha mig släpade Johan fram vågen och jag tänkte varför inte, den visar säkert dåligt resultat efter helgens fusk med snacks och lonkero. Benen tänkte ge vika och ögonen tänkte trilla ur! Jag har kommit förbi mitt delmål på 75kg, helt jävla fantastiskt! Vågen visade nu 74,6 trots att jag ätit frukosten före. Det betyder en viktminskning på 9kg sen julen. Det känns bra, men ännu finns det lite kvar att jobba på. Vet inte vad jag ska ställa nästa delmål på, tror jag väntar tills mätningen före Ålands"flytten" och hur träningen fungerar innan jag spikar fast något. Har också funderat på att ta en mellanbild men de känns ju alltid lite dryga ;)

Nu har jag färdigt jublat, ska packa ner saxarna och söka mig till Brändö för frisering. Sen ikväll tänkte jag skriva lite till på slutarbetet och fortsätta sticka bort restgarn. :)

Large

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar