30 juni 2013

Hej från sjukstugan.

Jag håller på att repa mig från min förkylning, däremot vaknar allergisnuvan till liv igen. Så hade även ena sambon oturen och fick nån sårts spysjuka igår kväll, så nu går vi lite på tår i 48 timmar och väntar om det är något som smittar lätt. Det är ett år sen både jag och Johan låg i spysjuka här hos mosters, så de sku ju bara fattas med en tur i sommar också.

Nu tänkte jag faktiskt uppdatera er lite gällande min träning, och vad allt det innebär. För att jag nu varit sjuk har jag inte gjort något på en vecka. I fredags återupplivade jag mina appar i telefonen och fortsatte därifrån jag slutade innan jag blev sjuk. Trots att jag varit hängig en vecka tycks inte kroppen ha tagit destu mera stryk av det. Det blev till och med så bra att de 28 push upsen jag gjorde i fredags ökades idag till 35. Jag skulle nog ha orkat flera men det lär väl bli bra om man skyndar långsamt. Magträningen har också gått riktigt bra och jag känner dag för dag hur fokusen på de olika musklerna förbättras. En liten skillnad känner jag ju, men sen vad som syns är en annan sak.
Sen skulle jag ju ha haft min mätning förra söndan, men i och med att jag jobbade och heller inte hade tillgång till något måttband så skippade jag den. Det var kanske lika bra med tanke på att jag inte varit så jätte aktiv med mångsidig träning. Så nu blir det mätning om 3 veckor, och imorgon siktar jag på att återuppta träningstempot igen. Jag kommer nog att vara försiktig med löpningen för att jag just nu är lite snuvig, men styrketräningen kommer jag nog att ta tag i på riktigt, och det ser jag verkligen fram emot!
Kosten har väl varit lite från och till, men jag har iaf försökt tänka att alla måltider blir mångsidiga, proteinrika och kolhydratsnåla. Rätt bra har det nog gått trots omständigheterna, jag borde bara börja tänka mera på fettsnålt också, men det är ju så gott att steka maten i riktig smör!

Men som jag nämnt så kanske jag inte har fått några märkbara resultat än i sommar. Däremot var jag och shoppade lite i fredags (lönedagen till ära) och kunde då konstatera att alla överdelar går i M/38-40, bh omkretsen på 80 (förut har 85 suttit tight) och nedredelar är ännu lite från och till beroende på modell men byxor från H&M går i storlek 42 och träningsbyxor till och med i storlek M. Lite får jag väl klappa mig själv på axeln, och det börjar äntligen bli ett nöje att se sig själv i spegeln. Nu fattas det bara en uppiffning av kalufsen så ska väl även jag hinna bli lite sommarfräsch :)

Hmm, tror det var det mest väsentliga jag tänkte ta upp. Igår kväll var vi ute en sväng med Ida och Janina. Vi hade tänkt gå på beach party vid Mariebad men det kallt redan vid 8 på kvällen så det var lika bra att vi slopade den festen. Däremot besökte vi sen Dinos och därifrån for vi sen till Arken. Sist och slutligen blev det en riktigt trevlig kväll fast vi var relativt nyktra och inte på högsta partypingel humöret. Nu ska jag se på Supersize vs superskinny och avnjuta en kopp Pukkas Detox té. Hoppas ni också får en avslappnande söndag kväll :)

P.S. Som ni märker är jag väldigt dålig på att sätta upp några bilder här, men vill ni ta del av mina vardagliga bilder så hittar ni mig på Instagram under namnet Jacilina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar