24 juni 2013

Mättade måndagen.

Huhhu vilken måndag alltså! Det var en typisk måndag, jobb upp till öronen och inget som gick som det skulle. Fast nu efteråt kan jag vara riktigt stolt över mig själv och mina kollegor jag jobbat med idag, allt blev gjort i tid och förhoppningsvis glömde vi inget.

Ni sku säkert vila läs om hur jag firat midsommar och min födelsedag. Nå den berättelsen blir kort för jag jobbade fredag, lördag och söndag och som pricken på i:et vaknade jag dunderförkyld och med stegring på fredag. Moster medicinerade mig och jag gick gladeligen till jobbet. Att stanna hemma sjuk var nog inget val när det handlade om pengarna man förtjänar på 3 röda dagar i sträck ;) Men trots att min feber steg och sjönk vart om annat under fredag kväll gick det relativt smärtfritt att jobba. Såna gånger är det riktigt bra att jobba på sjukhus med sprängfyllda medicinskåp, för jag hade ju inte med mig några förkylningsmediciner alls. Tacka vet ja Rinexin, Duact och Finrexin! Redan nu mår jag relativt bra och locket för öronen har släppt. Ännu är jag lite slemmig i halsen men jag tror nog att jag vågar pröva på lätt träning mot slutet av veckan. Tack och lov har jag bara en dag ledig nu så jag inte blir allt för rastlös :)

Nu ska jag gå och söka fram nåt ätbart, sen får man ju försöka sysselsätta sig med nåt resten av kvällen då. Jag har ännu inte sett nån film men några nya har jag nog laddat ner, så kanske det bara blir att ta det lugnt och om jag orkar kanske jag går och köpet lite glass :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar