1 augusti 2013

Än är jag vid liv.

Trots att bloggen är död hittas nog jag vid liv. Jag har inte haft tid, ork eller lust att skriva om något speciellt, så därför har det varit så tyst här.
Tiden här på ön börjar snart ta slut. Det är på gott och ont att man ska slippa dethär stället. Jag saknar hem till vår lägenhet, hem till stan, hem till andra nära och kära, bara att slippa hem skall nog kännas bra. Däremot har man börjat trivas här, både med jobbet och kollegorna. men så börjar också mina öron och nerver ta slut vad gäller att bo med 4 andra likakönade varelser. Jag kan inte minnas när jag sist varit såhär snäll, lugn och tyst såhär länge. Nu kan jag nästan när som helst komma på mig själv när det slinker någon enstakad verbal groda ur munnen. Jag ber om ursäkt om någon av mina sambon läser detta nu och känner igen sig från nån situation, men jag kan vara lite stor i orden mellan varven. Det är bara så jag är.
Johan reste hit en gång till, hela 10 dagar var han här. Vi hade det bra, myste, solade, upptäckte ön, åt allt för mycket gott, besökte Rockoff och prövade på kroglivet. Jag fick den närhet jag saknat mest, och jag fick ventilera mina tankar lite. Stackars han, min kära Johan med tålamodet av guld :)

Nu är det 3 veckor kvar, 3 veckor med totalt 5 dagar ledigt. Vi ska hinna upptäcka det sista på ön, vi ska ha lite tjejtid i Stockholm, jag ska verkligen försöka ge järnet vad gäller träning och kost. Jag ska försöka få mina nerver att stå ut i 3 veckor till.
Jag känner en liten stress smyga bakom mig, stressen gällande slutarbetet som legat lite väl bekvämt på hyllan över sommaren samt metodhandboken som skall göras i grupp som vi delvis kan behöva under kommande praktik. Jag kan absolut inte skylla på någon annan än mig själv, men känner jag mig själv rätt så fixar jag nog det tills deadlinen närmar sig. Det måste fixas, det är inte en möjlighet att släpa efter med något nu under sista skolåret.

Nu börjar alla de andra själarna i huset dra sig undan för natten, så jag borde väl också ge mig. Men som ni ser har jag allt bra, och inte hade jag nu heller så mycket spännande att komma med :) Sov ni alla så gott, och njut av de sista sommarveckorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar