19 september 2013

11,111.

Så många gånger har min sida blivit visad. Känner på mig att det är ett oturs tal.

I höst får jag verkligen inte tag om något som har med skolan att göra. Till och med praktiken känns lite omotiverande. Och med den känslan börjar man tvivla på sitt yrkseval... Som bäst sitter jag och försöker skriva klart praktikdagboken och praktikuppgiften. Så enkla, men ack så tråkiga uppgifter. Därför sitter jag en stund, stiger upp och pillar på något i lägenheten en stund, sitter ner igen och försöker skriva lite, för att igen bli rastlös efter en stund. Ni kan föreställa er hur mitt skrivande framskrider. Nu har jag igen suttit en stund och sökt på Ikeas hemsidor, egentligen inte något speciellt men måste ju passa på att utnyttja sambon nu när han är till Vanda. Förhoppningsvis kommer han hem imorgon med en mattatavelplanscher och ett par inredningskuddar som jag tidigare handlade kuddöverdrag till från Members. Sen får vi se om vi behåller vårt gamla soffbord och bara sågar av benen lite, eller om vi gör ett nytt av (trummspel)...... lastpallar, som nu är så hot. Det känns lite osymmetriskt med ett ovalt, mahogny färgat bord till en grå hörnsoffa.
På lördan ska vi föra nått litet till lägenheten i Vörå, bara sånt som ryms i bilen så att det inte tar extra utrymme i lastbilen nästa helg när vi flyttar ut allt från Vasa.

Nå, nu har jag suttit min stund igen, så nu är det dags för middag. Sen planerar jag sitta en stund till för att sen sträcka på benen och gå till Minimani. Hoppas jag inte är enda som är såhär oproduktiv idag, för att låta modern kan vi skylla på vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar