1 oktober 2013

Höstens väntan.

När en väntan nästan är över kommer andra på.
I lördags steg vi upp med tuppen och tog tag i flytten. Johan fräste iväg till Vörå på auktion och jag stannade i Vasa och fortsatte packa tills föräldrarna anlände med Johan. Från klockan 10 till 19 flyttade vi en lastbil full med stuff från Vasa till Vörå. Lastbilen var nog ett bra val, för då fick vi allt på en gång. Väl i Vörå kunde vi bara lasta in grejerna där dom rymdes eftersom köket och wc var halvfärdiga.
Idag skulle väl vattnet bli påkopplat till lägenheten igen, och imorgon skulle nya tapeterna sättas upp i wc. Sen borde det väl inte ta länge till. Även den fuktskadade väggen i vardagsrummet hade blivit spacklad så den får vi nu måla klart, så vi sen i helg kan tapetsera fondväggen i vardagsrummet samt sätta fast sista listerna. Ja vill gärna hoppas på att vi får sova första natten där i helg, och då också få reda ut alla påsar och lådor.

För tillfället sover vi i Oravais hos Johans föräldrar. Tidigare hade jag nog rivit huvudet av mig av blotta tanken, men när vi egentligen inte hade något annat val, och nu när vi väl är här är det inte så farligt. Det är ju inte många timmar om kvällarna som man hinner se alla andra i hushållet, så det ska nog gå bra dehär några dagarna.

Som bäst försöker jag med hjälp av tankekraften få skrivet något på slutarbetet, men det går nog så fruktansvärt segt. För tillfället känns nog allt lite segt, till och med praktiken. Man är nog allt lite off, lost, omotiverad och slö när man inte bor i eget hem.

Jag hoppas jag orkar med bättre uppdatering när vi faktiskt flyttat in och får sätta upp lite bilder. Allt smakar nog bättre när vardagen flyter på som den ska. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar