27 september 2013

Mitt i kalabaliken.

Håller på och rensar alla skåp, inklusive matförråd. Så slog det mig att matsedeln som jag prarat om tidigare, inte riktigt kommit igång. Jag har helt enkelt inte haft tid, och ibland har jag kommit ihåg det efter att jag ätit och konstaterat att maten var god.
Idag är detta min lunch, rester från igår. Tonfisk-fetaplättar med bönor, svampar och potatissallad. Det var något jag kom för mig att testa igår, och det blev tusans gott!
Plättarna är gjorda av en burk tonfisk i vatten, 1/2 burk apetinas fetaosttärningar i vatten smaksatt med vitlök och örter, samt 3 ägg. Häll bort vätskan ur tonfisken och fetaosten, sätt fetaosten i en bunk och mosa det med gaffel. Blanda i tobfisken och äggen och rör ihop allt. I och med att fetaosten är smaksatt behövs enligt mig inga extra kryddor, eventuellt en halv hackad lök om man vill. Klicka ut smeten i stekpanna och stek ett par minuter på båda sidorna. Maten är billig, mättande och lättlagad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar