4 december 2011

Andra advent.

Dag 2: Min första kärlek.
Tonårsförälskelser har väl alla, flera eller färre. För en del tar det en tid innan man stöter på den man faktiskt blir kär i. Min stötte jag på i högstadiet, minns nu inte om det var i slutet av 8:an eller i början av 9:an. Hur som helst var han en väldigt lugn och snäll person, iaf när han var ensam med mig. Sen när han var med sina pojkkompisar förvandlades han till den "normala" omogna tonårskillen som tyckte om att brassa runt med mopeden, hade lite fuffens för sig och det häftigaste var ju tobaks och alkoholkonsumtionen som pågick i smyg från alla vuxna. Själv var jag av den försiktigare typen och vågade inte riktigt pröva på allt som alla andra gjorde. Det var mitt första, långa och nåt i stil med riktiga förhållande (på den tiden), som varade i nästan 1½ år. Förhållandet rann lite ut i sanden när vi båda valde att börja i yrkesskolor men på olika håll.

Men nu har jag som tur hittat den jag faktiskt vill spendera all min framtid med. :)

Det är alltså söndag idag och med andra ord vilodag. Jag borde ha jobbat med skolarbeten men det lyckades inget vidare, tankarna kretsade hela tiden kring allt annat mellan himmel och jord. Bland annat har jag tänkt lite på detta med bloggande, och teman jag valt. Främst är det kategorin kring sexet som jag tror att inte blir någon större framgång. Jag önskar jag kunde skriva  fritt och våga prata ut om allt, och då alltså inte framträda anonymt. Men om jag tolkar min magkänsla rätt kommer jag nog att få ta en del skit om jag skulle ta bort masken för mitt ansikte och prata fritt om det jag vill.

Måste sova på saken och se hur det känns ifall jag känner för att göra några ändringar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar