7 december 2011

Skönheten och Odjuret.

Har haft lite många järn i elden nujust, har det lite intensivt i skolan också med en massa inlämningsuppgifter och tentläsning.

Vi, sambon och jag, återvände sent hem till lägenheten idag. Jag hade planerat att vi skulle ha kommit hit tidigare så jag skulle ha haft möjlighet till att jobba med skoluppgifter en stund innan läggdags eftersom jag inte hade all material med mig hem till föräldrarna, men det blev inte av. Jag hade även planerat in familjemiddagen vid visst klockslag, även den blev försenad. Månne jag är lite av kontrollfreak?

Väl när vi lagt oss var atmosfären lite spänd kring sängen, efter några sekunders tystnad frågade jag sambon vad han funderade på. Saken kretsade kring vårt förhållande, och om han håller på att bli "under tofflan" som vi säger här. Han visste inte själv heller, men svärföräldrarna har tydligen observerat symptom av det. Jag kände endast hur det klumpade sig i bröstet på mig, för en kort stund kände jag mig som en riktigt dålig flickvän. Många tankar dök upp för mig, men sambon är inte av den pratgladaste typen när det gäller på riktigt. Därför sitter jag nu här och reflekterar saker och ting för att sen få ro tills natten.

Frågan är nu, borde jag lossa lite i tyglarna och go with the flow? Borde jag bara ta dagen som den kommer? Det är min svaghet nuförtiden, enda sen jag köpte mig en riktig kalender har jag fått ett större behov av att planera hur tiden skall spenderas under dagarna. Det finns bra och dåliga sidor med allt, nu tror jag nog att jag stött på något med flera dåliga sidor.

Hoppas på en mänsklig diskussion med min älskade imorgon för att få något hum om hur vi skall göra i framtiden.
Go'natt på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar