8 december 2011

Slask å blask.

Igår kväll när vi satt och tittade på tv tyckte jag mig se något mystiskt i ögonvrån, det snöade något otroligt! Stora feta flingor. Så mysigt det såg ut :)
I mårse när jag steg upp skulle jag beundra den vita marken, som nu igen var grå och slaskig. Dessa ynkliga + grader som kommer och går kunde ta sig nånstans nu om vi ska få en vit jul.

Vi hade en diskussion igår älskling och jag, om det som blev på tals på tisdag kväll. Det visade sig att jag överdrivit lite och tolkat det lite fel, jag gjorde det till en större grej än vad det egentligen var. Men allt är nu bra igen. Var på gym igår med en vän så jag kunde avreagera mig lite.

Jag sitter nu här och är smått nervös och stressad, egentligen borde jag sitta inne hela dagen och jobba med skoluppgifter, men snart ska jag till halkbanan för att få undan andra skedet, sen blir det kanske att gå på stan en stund med sambon och eventuellt droppa in vid Röda korsets blodtjänst för att donera lite. Men samtidigt har jag lite beslutsångest, donerar jag blod idag får jag inte träna förrän imorgon, men aldra helst skulle jag träna idag igen så får jag ta det lugnt imorgon, för jag vet inte om jag hinner gå och donera något nästa vecka i så fall. Måste ta en funderare med sambon för att se vad han tycker, säkert kommer vi på någon lösning.


Jag tänkte nu också sätta in ett skönhetstips för att bota den torra hyn som besöker mångas kroppar vintertid.
Hemgjord kroppspeeling:
Olivolja, havssalt eller socker och honung. Ta med känsla av alla ingredienser och blanda till en seg konsistens. Börja med att peela hela kroppen med den, och för att få ett ännu mjukare resultat går du i bastun en stund med den kvar på huden, och sen först tvättar du av den. Olivoljan mjukgör och fuktar huden, saltet/ sockret skrubbar bort döda hudceller och honungen ger huden näring och påskyndar förnyelseprocessen.
För lyxigare känsla kan du sätta i några droppar eterisk olja eller hacka citronmelissblad fint och blanda ner. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar