26 januari 2012

Fredagskänslor på en torsdag.

Idag har det varit ganska intensivt, men lärorikt i skolan. Vi gick igenom en del teori angående intensivvård på sjukhus, samt att vi blandade en del infusionslösningar. Hjärnan har minsann gått på högvarv trots min trötthet. Nu borde jag egentligen skriva på lite skolarbeten och börja förbereda maten, men jag sitter nujust så bra i soffan och lyssnar på David Guettas svängande ekot i lägenheten. Musiken borde ju peppa mig till matlagningen, men jag är endast inställd på att det SNART är hälg, endast 3 timmar imorgon i skolan så sen. :)
Jag är nu också brutalt stockad i näsan så jag nästan kunde ligga under filten och göra ingenting.

Här tidigare i höst/ vinter gick jag och sambon på LCHF- dieten. Båda gick ner 6kg på ca 3 månader, därefter vikten stannade på sin plats. Sen påbörjade jag min träning pånytt och ganska snabbt samlade jag på mig 1kg muskler. Det roliga med träning är när man märker av resultaten, men jag önskar absolut ingen viktökning! Har nu diskuterat lite med en bekant som är väldigt insatt i träning och kost, och han rekommenderade nu att jag följer en mer proteinrik kost och sätter på lite mera långsamma kolhydrater. Men detta med "husmanskost" tycks inte passa mig riktigt, det är ingen skillnad hur mycket, lite, varierande, fullkorn och nyttigt jag äter så försvinner mättnadskänslan efter knappa 2 timmar. Blodsockernivån har sina toppar och dalar och maten känns tråkig. Och för att inte glömma bort alla de luftbesvär jag får av husmanskost... Jämfört med LCHF då man hölls mätt i 4-5 timmar, blodsockret var jämt nästan dygnet runt, magen fungerade bra och maten var enkel och god. Vår kryddhylla har haft lätta dagar under tiden vi gick på diet, men nu har vi fått fylla på med några baskryddor för att all mat skall kryddas.
På tal om mat tror jag att jag smiter iväg till köket nu för att börja på med maten, så blir det inte så sent igen.


Ha de gött tills nästa inlägg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar