25 januari 2012

Vinterväder.

Idag har det minsann varit vinter här i trakterna, mätaren visade -17 i mårse och solen har skinat så vackert under dagen. Trots det fina vädret har jag varit innanför dessa väggar hela dagen, näsan hade sagt upp sitt kontrakt imårse så mina bihålor kändes sprängfärdiga, på eftermiddagen fixade jag en väninnas fransar och på kvällen kom C på middagsbesök.

Nu är det över 2 veckor sen jag tog sista p-pillret och jag mår bra. Enda "plågan" är kanske kondomfifflandet före varje akt som drar ner på humöret. ;) Jag har dock fått lite konstiga känningar i kroppen, vilka jag hoppas beror på att hormonbalansen håller på att söka sig till det normala. Bröstvårtorna är aningens ömma samt att jag haft lite sekretbildning, eller vad man ska kalla det, i brösten. Det hade jag en tur i högstadieåldern, då berodde det på hormonrubbningar. Då, när jag inte förstod bättre, hade jag helt andra aningar och världen höll på att gå under.

Nu när det blivit såhär kallt kan jag rekommendera en ekologisk ansiktscreme från Madara som återfuktar på djupet, förbättrar hudens spänst samt skyddar huden från fria radikaler. Själv som atopiker måste jag även använda serum eller hudolja under cremen, och jag har hittills använt en ekologisk ansiktsolja gjord av havtornsbär. Det finns en uppsjö av serum och ansiktsoljor men vintertid tycker jag oljor känns bättre. Om ni använder serum eller oljor, se till så ni inte applicerar för ett för tjockt lager av produkten, och kom ihåg att applicera produkten under ansiktscremen. Då ligger cremen på som tyngd och huden får chansen att absorbera serumet/oljan optimalt.

Idag passar jag även på att tipsa om ett middagsalternativ- ris/pasta/potatis med spenatsås med bacon. Såsen gjorde jag på 150g fruset finhackat spenat, 1 förpackning (170g) bacon, 2,5dl grädde. Skär bacon i bitar enligt tycke och stek knaprigt. Tina upp spenaten och tillsätt det sen i baconet. Värm upp grädden och tillsätt sen bacon-spenatröran. Krydda enligt tycke, jag satte vitpeppar och salt. Väldigt enkel och mättande sås. Hade också sallad till, men jag tyckte då att portionen såg lite för "grön och nyttig" ut, men gott var det. ;)

Nu får jag nog söka mig till sängs så hjärncellerna hänger med i skolan imorgon. Ha de så bra allihopa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar