27 mars 2012

The beautiful is inside you.

Man får och skall älska sitt innersta, det är tillåtet att vara lite självisk och ego ibland. Älskar man sitt innersta syns det lätt även på utsidan, ditt självsäkra du lyser. Nåväl, både jag och sambon har handlat väldigt snygga outfits till tvillingarnas dop och båda är nöjda med sina inköp. I fredags fick jag också hem mitt paket med 2 par stövlar i, men besvikelsen kom emot genast man öppnare lådorna stövlarna var introttade i. "No way mina vader kommer in i dom där skaften!", och så var det också. Ena paret fick jag pådraget men de kändes inte alls bekväma för att de hade en söm upp till som spände åt. Fan anamma! Jag som så ville ha ett par snygga stövlar att ha i vår, eller nu när det ännu är för svalt för att ha ballerinas. Jag har också varvat alla affärer i stan i hopp om att hitta stövlar som passar, och såna som har passat har absolut inte varit i min smak eller kanske passat bättre för någon äldre dam. Mina vader är naturligt tjocka, lite som resten av hela jag. Och under dagens lopp sväller de en del, och speciellt nu när det börjar bli varmt inne på sjukhuset och man är på benen hela dagen. Förra sommaren när det var som hetast var det en plåga efter arbetsdagen när det bara spände och värkte i nedre benen. Jag har även prövat att träna vaderna mera, men inte ens vadmusklerna skulpteras. Nå, får väl bara bita i suräpplet en gång till och söka några andra sorts skor.

För övrigt är jag ledig idag och borde städa lite, skriva lite skolarbeten och träna lite. Skall pröva på något nytt med kettlebellen. Sen ikväll kommer min gulisklass hit på lite förfest/ program. Pampasveckan som det nu är så skall alla barnen ut, förutom jag. Jag förstår inte riktigt vitsen med detdär att supa hela veckan, och inte kan jag göra det nu heller när vi har praktiken på gång. Inte gråter jag över det, sparar ju lite pengar :)

Igår kväll pysslade vi lite med sambon och gav våra växter kärlek och ny mull, och vissa fick nya krukor. Nu är då fönsterbrädan helt fullproppar med de nya växterna så jag hoppas solen vill lysa på eftermiddan så blir både jag och blommorna glada.

Vi hittade X antal fredskalla yngel :) 
Nee, nu blir det nog att lyfta på stjärten och göra någon nytta. :) 

P.S 
Nu har de älskade mandarinerna, Satsuma, anlänt till butikerna. Då vet man att det närmar sig våren och sommaren! ;) Yummmiii!
D.S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar