27 mars 2012

Den hemliga punktknullaren.

Jag ursäktar ordet i rubriken, men i vissa situationer finns det inget bättre!
Nu bjuder jag på lite onödig fakta om mina små måsten och dåliga ovanor:

- osten måste ligga överst på smörgåsen, allt annat under.
- när jag äter memma måste grädden hällas på före jag strör på sockret.
- när kläderna hängs på tork måste de hängas snyggt och alla strumpor måste hängas parvis, trosorna viks på mitten på höjden.
- när jag diskar måste jag börja med de minsta och minst smutsiga sakerna, vilket är helt logiskt.
- när jag ställer mig till sängs måste allt gå i rätt ordning, kläderna ska av före tandborstning, ansiktet tvättas efter tandborstningen.
- när jag gör mat måste alla skeden i matlagningen göras i rätt ordning så att inte t.ex. grönsakerna kokar för länge eller ugnen står varm i onödan.
- under tiden jag handlar räknar jag ihop den ungefärliga summan, mamma gav mig gåvan att minnas priserna på varorna.
- jag analyserar automatiskt och omedvetet folk under en diskussion, jag tror det är en yrkesskada.
- jag måste planera min dag, och nästan hela veckan för att få ett lugn. (det är synd om den som måste stå ut med mig när planerna skiter sig)

... and the list goes on. Nästan dagligen blir jag påpekad om mina vanor, men som ni säkert vet får man inte alltid alla svar på beställning :) Nu skall jag googla frisyrer!

4 kommentarer:

  1. haha, vi e ganska lika på vissa punkter, men ack så olika på ader (som t.ex. sko ja ALDRI kona lägg ostin överst!). tror ja ska laga en sånhe listo å, he va rolit :)

    SvaraRadera
  2. åååh, hede me tvätten.. sko kona häng om allting när ja sir att S ha lagt allt huller om buller på ställningin!!! Sockor på ett ställe, tröjona fint på rad, trosor ska vikas precis som du skrev..

    SvaraRadera
  3. Precis Linn, ja tror ja har läxa upp Johan så pass myki så an iaf försöker göra e "rätt" nu ;) Men ibland lämnar ju nan topp skrynklot å häng, så ere som na dragspel sen tå an har torka...

    SvaraRadera
  4. ne höödo ostin ska vara närmast smöri! Men hede me tvätten e no viktit, å ja ska allti dra ut allting ordentlit å skaka klädren. Får allti fråg åv Staffan om han ha drejji ut tröjona ordentligt :)

    SvaraRadera