27 mars 2012

Kvällens gung.

Mitt inre gungar som bäst i takt med lugna favoriter. Kvällen med gulisarna gick riktigt bra som vanligt, dom sköter sig själva ganska långt om man säger så. Efter att jag vandrat ett varv till stan me dom gick jag hem via CM och köpte mig ett påskägg. Jag hoppades på att den skulle ha lyft mitt sura inre, men icke. Tidigare hade jag sett fram emot att joina Johan, Jan och Guy vid O'malleys men inte ens det smakade nu. Helst sitter jag i min ensamhet nu en stund, grubblar över saknaden jag känner. För tillfället har jag en saknad, en tomhet som gräver i mig. Delvis babyfeber, delvis den lilla vänskaran jag har, delvis tomma fickorna jag går med... Jag vill ha barn så jag har något att blogga om och något att diskutera med andra med barn, jag vill ha ett jobb med trevliga jobbvänner som man kanske kunde spendera lite fritid med, jag vill ha ett jobb så jag får pengar. Nå, ja vet ju att man aldrig får som man vill, och absolut inte när det gäller dedär nämnda sakerna. Jag ursäktar för denhär depptexten nu, men såhär blir det ibland.
Nu skall jag värma mig en kopp té och njuta av ensamheten och tystnaden. Den skall man ta vara på trots att den är tråkig.

3 kommentarer:

  1. vejt exakt va do menar! ibland känns livi bara så tomt.. som att he e nanting som fattas. visst, no har ja kompisar, å visst, no gör vi allti nanting på häljan. men entå.. sko vila spol fram tidin å bygg hus å reis å skaff hund osv. SUCK.. stuck in time!
    he e så skit att vi bor så langt ifrån varader, annås sko vi kona sita å va usli ilag!!

    SvaraRadera
  2. Jaa, stuck in time e precis va man e! Så ringd ja åt mamm i all tristess åså fick ja ju bara sån hemlängtan så ja nästan satt å dro me i håri, å sen kolla ja http://www.youtube.com/watch?v=aotrYJPKDeI dehär på fb å tå kom droppen, åså kom Johan heim så kom e några droppar till å sen fick man fara å sova. Som tur behöva int ja grubel så läng! Jaaah dessa distanser, äntå vare du, jag å Linn som var värsta skallerbyttona sen tå vi bor i årvas ;) haha.

    SvaraRadera
  3. hahaha, ja tänkt precis sama sak: herregud ändå tå vi 3 flyttar ti sama by :D Tur man har na ti si fram emot ;)

    SvaraRadera