2 april 2012

Måndagsfeelis.

De e måndag morgon, vädret är riktit fint trots att det kommit över 5cm snö igår. Det är roligt att se på när folk går här utanför, alla kisar och går med huvuden hängandes. De ser också måndagströtta ut. Jag känner mig både ivrig och nervös inför nattpasset jag har ikväll. Det ena och det andra borde bli gjort nu under ljusa dagen, och sen borde jag ju tvinga mig själv på en middagsvila för att orka inatt. Känner jag mig själv rätt så får jag ingen middagsvila och jag somnar inatt. Jag är naturligt kvällstrött, går gärna och lägger mig redan 10 tiden på kvällarna. Det är även lite fel årstid att vaka, eftersom det är ljust imorgon när man kommer hem halv 8 tiden på morgonen. Man får heller inte vår lägenhet så pass mörk så att man skulle somna på en gång, så imorgon lär jag gå runt som en zombie. Som tur har Johan kvällsskifte så han inte behöver stå ut med mitt trötta och sura humör. 
Nog om gnällandet för stunden igen. 
I fredags körde vi norrut för att hälsa på bådas familjer, önska fammo å faffa glad påsk och i lördas var vi båda till frisören och sen på kalas i Oravais. På kvällen nappade vi E mé oss från Oravais och for sen till Jans för att "skåpsypa". Gemytlgit var det, litet gäng bara med skitprat och olika sorters dricka. Prövade även några öl vid Mällis på seinon. I söndags vaknade jag pigg och kry och sen kl 14 började mitt kvällspass på sjukhuset. 

Nu måste jag nog börja på med skoluppgifterna så jag sen får fortsätta med att baka. :) Trevlig måndag på er allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar