22 mars 2012

Pippi på potta, pippi på allt.

Steg upp i tid i mårse för att smälta in i trängseln med Ida utanför Cubus som öppnades här i Vasa idag. Jätte mycket folk, jätte mycket trängsel och jätte många fula ord i tankarna. Köade ca 25 min till provhyttarna, därefter vi köade ca 30 min till kassan. Var det värt det hela? Tja, jo med tanke på att det som egentligen skulle ha kostat mig ca 50€ blev i slutändan 17€, och jag hittade ett par byxor jag tänkte ha på dopet. Hatar klänning för tillfället, kanske för att man känner sig så vinterblek och skygg än. Hade också tänkt gå via Motonet och Plantagen för att handla bildelar, mull och krukor. Min bil skall servas i hälg och vi har några blommor som måste planteras om. Sicken tur att jag fick med mig kära J som hade gott om tid för att handla de sakerna under tiden vi svettades i köarna.
Det som ännu borde göras idag är att planera den näst sista gulisträffen, städa lite och diska, ta tag i blommorna och skriva på lite skolarbeten. Var orkeslös och drabbar av huvudvärk igår så jag kettlade inget alls, får se om jag hinner med det idag istället. Borde även boka båtbiljetterna tills påsken, bara sambon får bekräftat att han får ledigt då.

I brist på annat tänkte jag tipsa dom som inte märkt det än att Kicks nu har tagit in hudvårdsserien Korres. Tidigare har de endast haft ett par produkter, men nu finns där nästan hela sortimentet.

Och för tédrickare kan jag rekommendera 2 tésårter, som numera är mina favoriter. Båda är vitt té och är väldigt milda men smakliga. Mangotéet innehåller rikligt med antioxidanter som skyddar kroppen från för tidigt åldrande, plummontéet är gott för magen.

Ha en riktig mysig torsdag allihopa :) Kom ihåg att börja söka fram ansiktscremerna med solskydd redan nu trots att solen inte lyser hela dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar