9 mars 2012

En liten tullipan på bemärkelsedan.

Goder afton i bloggen!
Denhär dagen har gått riktigt snabbt, har hunnit med ett och annat men ändå inte fått något klart. Jag skulle ju storstäda direkt jag kom från skolan, men har endast hunnit med att mappa in lite papper och plockat undan lite kläder och saker. Så skulle jag ju skriva klart gynekologiuppgiften, men även den har lämnat eftersom jag for och handla efter att jag plockat undan sakerna. Jag gillar verkligen att handla 18 tiden på fredagarna, det är lite rusning kvar i affärerna och folk stressar hit å dit, men jag går i lugn och ro och petar på allt jag ser och vänder och vrider på varje sak jag skall handla. Folk måste tro jag är sjuk, det har till och med J sagt. ;) Jag svängde också in via Plantagen och handlade tulpaner, 3 små buketter för 10 slantar. Jag blev inte förvånad denhär gången heller, börjar bli van med att bli en gnutta besviken på plantagens blommor, denna gång möglade 2 tulpaner. Sen när jag gick vidare till CM ångrade jag mig, där hade dom finare färger, fräschare knippor och billigare. Suck, man ska aldrig jämföra något efter att man handlar. Dagens i-lands problem.

Nå på tal om vädret så överförde jag lite bilder från kameran idag när jag skulle sätta upp före och efter bilderna när jag har testat på Garnier BB cremen. 

Före BB creme.

Med BB creme.
Det var lite olika belysning vid tillfällena jag fota men det kan inte alltid bli perfekt. Jag fick testa på nyansen medium som kanske skulle gå till sommaren, när man tittade nära såg det precis ut som att jag hade satt på en 3 nyanser för mörk foundation. För övrigt var BB cremen riktigt bra för min torra hy, den kändes lite tung men inte allt för fet. Den täcker inga större orenheter eller mörka ringar runt ögonen, men jämnar lagom mycket ut hudtonen. Ett minus var även att båda nyanserna är väldigt gula, alltså passar de inte på en rodnande/rosa hudton.

Idéerna till veckans meny har tagits från lchfrecept.se samt mitt huvud. Som jag kanske tidigare sagt följer jag aldrig ett recept till punkt och pricka. Här till vänster har vi det vi åt i måndas och tisdas, ziccini (stavningen ändras varje gång, hehe) fylld med maletkött och spenat, stekta svampar och en grönsallad med grynost och persimon. Ljusa klicken på zuccinin är naturel philadelfiaost.
Här har vi sen onsdag och torsdags middagen; stekta broilerfiléer med bacon på, creme fraiche- blåmögeloströra samt stekta grönsaker. Dethär var ingen vidare succé, men hos vårt vrider vi lobbar av allt.








Nåja, blir att ställa sig för att besöka Doo-bop med J och E. Får se om jag unnar mig en fredagsöl, eller om jag sparar mig och tar två imorgon. Trevlig kväll allihopa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar