8 mars 2012

Lack, lacket, lacken.

Igår kändes det för första gången att jag faktiskt fick sagt något vettigt här på bloggen, and it felt good!
Dagens tent fick helt si sådär, jag blir godkänd men får ändå inget vitsord att hejja över. Men det räcker för mig, det sa även mosters gubben idag när vi samtalades att det räcker väl med att man är över ribban Godkänd. Och det gör det minsann. Morgondagens tenterna är jag däremot lite mer oroad över, skummade genom materialet igår och idag läste jag nästan ordagrant ett varv. Jag vet själv vad jag inte kan och var som inte fastnar, men man orkar inte försöka allt för länge på en gång heller. Senare ikväll skall jag repetera läkemedelsräkningen för att friska upp minnet,  och om gubben lämnar på övertid har jag även lugn och ro till att läsa materialet en gång till. Gud banne mig om jag inte får godkänt denhär gången, jag vägrar nästan att gå om kursen nästa år!

Jag hade egentligen inget viktigare på hjärtat idag, bara vardagliga reflektioner om allt och lite till. Igår fick jag hem 2 nagellack som jag beställde i söndas, och de verkar helt bra. Denhär gången prövade jag på märket Butter London, som skall innehålla mindre gifter och kemikalier än vanliga nagellack, och det kanske märktes på ett sätt. Pigmentet i båda lacken var riktigt bra, ett lager täckte gav en täckande jämn färg. Torkade också relativt snabbt. Jag lade dock inget under eller överlack bara för att testa lacket, och nu efteråt ångrar jag mig. Mina naglar har nu skivat sig riktigt ordentligt så jag måste korta av dem en del för att få dem att hålla bättre. På de ställen där nageln hade skivat sig hade den typ dragit åt sig mera pigment, så mina toppar på naglarna är nu blåfläckiga. För övrigt gick lacket att ta bort jätte lätt, och det klottade inget vidare heller. Imorgon eller på lördag skall jag göra en hel manikyr för att få naglarna i skick pånytt, borde korta av naglarna helt och hållet men vet inte om jag vågar än nu när de är så fina och långa för övrigt. Men tills måndagen när praktiken börjar är det väl bäst att försöka ge gott intryck och inte ha något lack eller långa naglar. Suck, hoppas våren går snabbt så jag snart får spara naglarna långa och får lacka dem fina. På åldringshemmet där jag vikarierar bryr de sig inget vidare om man har dagens eller en veckas gammalt lack eller långa naglar, oftast är det bara åldringarna som beundrar de vackert färgade naglarna. När vi lyxar till det lackar vi även boendenas naglar. :)

Nu skall jag gå till butiken en vända för att få upp värmen, har sådär trevligt 17 grader "varmt" här i lägenheten igen, men jag vägrar att vrida upp värmen förrän på lördagen så inte tjejerna fryser ihjäl. Då blir det ost och vin kväll med klassens brudar samt utegång efteråt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar