27 april 2012

Du försvann som en vind.

.. tårar föll från min kind, å kvar fanns ingenting utom min flint i bakhuvu. Ja, de va mysit att cykla hem från sjukhuset idag, det blåste bara lite. Men gråt ej, det är ju vår nu för i mårse när jag steg upp 05.50 var det +7 grader där ute :)

Även jag får väl ursäkta mig och min några dagars bloggtorka. Det har varit lite av det ena och det andra på gång och mellan tidsfördriven har jag vakat en natt, eller snarare sagt 25h varav 12h var praktik. Förra hälgen var vi hemhem en vända, sötaste Emma låg på vår soffa två nätter och i söndas besökte även vi mässan. Hem kom vi med några idéer och 2 blomlökar som varken behöver vatten eller mull, endast solljus. 

Haha, oj. Dethär skrivandet stannade lite av i konsten, jag började skriva för över 3 timmar sen, och sen fastnade jag i köket. Vi åt ytterfilé med klyftpotatisar och mustapekkasås, färsk ananas som efterrätt. Enkelt ock gott, men några slantar dyrare än förväntat ;) Nu har vi då ätit och tömt en vinflaska (en billig sån, flaskan var av plast och med skruvkork), nu planerar vi att ta en sen kvällspromenad. Mitt humör vände ganska plötsligt och jag blev lite suris, så egentligen skulle jag ta promenaden ensam. 

Men på tal om vädret skall jag dela med mig nödvändig eller onödig (ni väljer själv) information om menskoppen. För inte så länge sen beställde jag en ny från kuukuppi och bara för att ge min mus något gullit så valde jag en sötare färg, och i samma veva valde jag en från en annan tillverkare. Nåväl, den nya har gjort mig lite besviken nu efter några försök så nu tänker jag beställa en ny och denna gång en av Lunette, de som gjort originalet och den som passat mig (jag lånar sambons citat) som pitten i Greta. Det som var annorlunda med Lunettes och Lady cup var tjockleken av materialet- Lunettes var betydligt mjukare, behagligare och lättare att använda, pinnarna/ antennerna är olika (Lunettes är som en pinn, Lady cups är som ett rör som lätt lämnar smutsigt inuti) och förstås små prisskillnader. Men några euron hit eller dit spelar ingen roll så länge det känns bra. Nåmen, synd bara att jag måste ha den nya att vänta så länge i skåpet förrän jag får ta den i användning, hehe. ;)

Nog tjattrat, känns som om jag haft ett tjejsnack med mig själv. Hoppas ni alla får en skön hälg :) 

Min älskade Monstera. 
I stil med denhär borde Arons staven se ut när den blommar. 

"Arons staven" som jag köpte från mässan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar