4 april 2012

En onsdag bakom skolbänken.

Idag skulle jag egentligen haft 2 seminarier att gå på, men när jag kom till skolan strax efter 9 så blev vi meddelade om att läraren blivit sjuk och seminariet inhiberats. SÅ SYND, not. Men frustrerande när de aldrig lyckas meddela om det i tid, så jag körd hem tillbaks för att packa allt som skall med till Åland. Det var kanske lika tur att jag fick en ledig förmiddag, för ikväll blir det lite struligt när jag måste köra hemhem strax efter skolan för att sätta vintertossorna under bilen på pånytt, och sen 19.30 har vi avslutningsmiddag med gulisarna vid Amarillo.

Inatt hann jag bli riktigt rädd för att jag skulle få spysjukan, vaknade av att magen kändes konstig och jag skakade. Det hade varit så typiskt att syrran skulle ha smittat mig, då hade min påsk varit förstörd! Låg och vände och vred mig en stund och ställde ämbaret nära till fall om att något skulle hända. Som tur somnade jag om och allt kändes bättre i mårse, dock har jag lite känningar av magkatarr, eller så inbillar jag mig. Jag har faktiskt fuskat lite med måltiderna nu de senaste dagarna, så inte konstigt om min mage börjar bli arg.

Nu skall jag bara röra ihop en gröt och sen brumma iväg till skolan för att framföra vårt arbete i vårdvetenskapen.
Jag hör säkert av mig när vi kommit fram till den sköna ön :)
Citronmuffinsarna med jordgubbsglasyr jag förde som Tack till praktikplatsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar