11 april 2012

För omväxlingens skull..

.. så har jag än en gång mycket att göra på en och samma gång. Snart har jag klar tutorrapporten och diverse papper lämnade jag in idag, så snart får jag endast vänta på mina 3 studiepoäng för den extra kursen. Uppgifterna man skulle skriva under praktikens första del är klara och jag borde väl skicka in dem. Jag har också sökt fram de praktikpapper som skall med imorgon när jag börjar på min andra del av årets praktik, nämnligen på T2. Samtidigt kom jag på att jag inte skrivit någon praktikrapport eller inlärningsdagbok över praktiken på EP än, så den borde jag skriva klart före söndan så jag minns något. Samtidigt borde jag nu också läsa till vårdetiktenten som jag har på fredag, så jag inte behöver tenta om den sen. Alltså nu befinner jag mig då i en helt vanlig studerandes stressperiod. Jag får ju nog skylla mig själv, men så blir det när man borde vara på flera ställen och göra flera saker på en gång.

För övrigt så kom vi alltså hem från Åland sent igår kväll. Jag lyfter hatten för min bil som nu tycks må bra, vi klarade oss genom resan med en hel tank bensin, som då räckte i 750km (skulle nog ha räckt en bit till men onödigt att riskera att få soppatork mitt i stan). Det är skönt på sitt sätt att vara hemma i det trygga igen, men å andra sidan är det läskigt tyst i vår lägenhet nu. Tänk så snabbt man vänjer sig vid skrik och joller av 4 barn och alla under 4 år! När vi satt här i soffan idag var det nästan så man väntade på att en liten krabat skulle komma släpande med X antal sagoböcker som sen skulle läsas, men här var det nog bara dammråttorna som dansade fram. Frisören försökte övertyga mig om att min babyfeber skulle gå över under tiden vi var på Åland, men den blev nog bara värre! Hur i hela friden ska jag orka vänta tills jag får examen så man kan börja  tänka på smått på riktigt?? Sucka mitt hjärta, det är aldrig lätt att vara ungdom.
Tyvärr tog jag inga bilder med min kamera under resan så jag skall se om jag kan "låna" några av syrran och mamma sen i hälg.

Det blev inget shoppande på Åland eftersom vi låg och kräktes hela lördan, och resten av resan var vi lagom avklabbade. Det jag egentligen skulle handla, och som jag fick tack vare att kära mamma sökte efter den i Mariehamn, var en ansiktscreme. Jag har länge saknat Biodroga och nu slog jag till på stort och köpte Intense moisture formula 24h- cremen för torr hy. Den är så behändig för att den funkar både som dag och nattcreme och den ger så otroligt skön känsla på huden sen. Fungerar också under make up. Egentligen ville jag också köpa en ögoncreme från Biodroga men än har jag inte råd med att betala 40€ för 15ml. Så jag köpte istället från båten The Body shops E-vitamin ögoncreme, fick den för 10€ så det gör inget om den inte funkar enligt önskan. Men hittills är jag nöjd, trots att jag ogillar doftfria produkter. Nu gäller det endast att vårstäda skåpet i wc:n igen för att slänga bort sånt som det finns endast lite kvar i. Jag hittade även The Body shops Japanese cherry blossom parfymen, och jag kunde ju inte låta bli att inte köpa den. Så ljuvligt den doftar nu på våren. Billig är den också, ca 25€ för 50ml EDT här i land. Så jag behöver ju inte gråta över att resan blev dyr :)

Sommardoft.
Pigga ögon.
Fräsch hy. 

Jag tänkte också tipsa om ett enkelt, gott och lite annorlunda resept på "makaronilåda", eller egentligen är det en gratäng. För tillfället har jag pippi på gratänger, så gott, enkelt, mångsidigt och man har allti något i skåpen man kan göra en gratäng av :) Pröva gärna på denhär. Den är för 4 pers, men den räcker galant i 3 dagar för 2 pers. 

Nu har jag lugnat ner mitt sinne med Friggs Blåbär och vanilj té, så jag önskar också er alla en god natt. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar